دیدار شهردار تبریز با خانواده شهید «خان‌پور» و جانباز «پورحسین»
کد خبر: 4211732
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶

دیدار شهردار تبریز با خانواده شهید «خان‌پور» و جانباز «پورحسین»

شهردار تبریز به همراه سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر با خانواده شهید والامقام «غلامحسین خان‌پور» و جانباز سرافراز «علی پورحسین هریس» دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانواده شهدا، شهردار تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، شامگاه دوم اردیبهشت‌ماه، به همراه حجت‌الاسلام رسول برگی، حکیمه غفوری و یاسین بجانی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، در دیدارهای جداگانه‌ای با خانواده شهید والامقام «غلامحسین خان‌پور» و جانباز سرافراز «علی  پورحسین هریس» دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدارها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه خانواده شهدا چشم چراغ ملت هستند، گفت: همه ما مدیون شهدای گرانقدر و یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستیم.

شهردار تبریز یادآور شد: شهدای والامقام، با مجاهدت‌ها و رشادت‌های بی بدیل خود، آموزه‌های اخلاقی و دینی نظیر ایثار، گذشت و فداکاری را که در مکتب اهل بیت(ع) فرا گرفته بودند به زیبایی تفسیر کردند.

هوشیار با اشاره به جایگاه والای خانواده شهدا در جامعه گفت: مدیریت شهری تبریز خود را ملزم می داند همه ظرفیت های خود را در جهت معرفی تک تک شهدای والامقام به نسل جوانان و همچنین گرامیداشت خانواده معظم آنان به کار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر قطره از خون شهدا ریشه انقلاب را  تنومند کرده، افزود: خانواده شهدا بزرگ‌ترین پشت و پناه انقلاب اسلامی ایران هستند.

هوشیار، شهادت را توفیقی الهی برای بندگان خاص و برگزیدگان مکتب اسلام معرفی کرده و اظهار کرد: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

شهردار تبریز تصریح کرد: یقین داریم به برکت خون پربرکت شهدا و مجاهدت‌های آنها در راه حفظ استقلال و کیان کشور و دین مقدس اسلام، مسیر رشد و توسعه جامعه هموار بوده و تنها با همان تفکر انقلابی و جهادی می‌توان قله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود.

وی یادآور شد: بنده به همراه اعضای شورای اسلامی شهر هر هفته در منزل خانواده شهدای والامقام حضور می‌یابیم، سایر مدیران شهرداری نیز موظف‌اند به صورت مستمر و هفتگی در منازل خانواده‌های شهدا حضور یابند.  

هوشیار افزود: این دیدار فرصتی برای زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره کسانی است که در شرایط سخت جان خود را تسلیم اسلام و میهن عزیزمان کردند و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و استمرار راه آنها، وظیفه‌ای شرعی و ملی است.

در پایان، شهردار تبریز با اهدا لوح‌هایی از خانواده معظم شهید والامقام «غلامحسین خان‌پور» و جانباز سرافراز ۷۰ درصد «علی  پورحسین هریس» جداگانه از  قدردانی کرد.

شهید والامقام غلامحسین خان‌پور متولد بیست و دوم مرداد سال ۱۳۴۵ در تبریز در تاریخ چهارم فروردین سال ۱۳۶۶در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و جانباز سرافراز علی پورحسین هریس در هشتم مرداد سال ۱۳۴۶ در هریس دیده به جهان گشوده است ایشان در چهارم  فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع جانبازی نائل آمده است.

انتهای پیام
captcha