تولید شرط تحقق اقتصاد مقاوم است
کد خبر: 4211097
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
رئیس جمهور:

تولید شرط تحقق اقتصاد مقاوم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه اقتصادی که با تکانه‌ها دچار لغزش نشود باید افزایش تولید داشته باشد گفت: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم است.

حجت الاسلام رییسی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور امروز، 30 فروردین‌ماه در آئین جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد استان در واحد تولید کاشی هفت آسمان در سمنان با بیان اینکه افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد افزود: ایجاد اشتغال مورد توجه دولت است که در این راستا هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تاکنون احیا شده و به چرخه بازگشته و هدف‌ این است که واحدهای دیگر هم به چرخه تولید وارد شوند.

وی افزود: از واحدهایی که از سوی بانک‌ها تملک شده بود و به مرور زمان گرفتار رکود شده بودند بازدید کردیم. شایسته نیست وقتی بانک واحدی را به دلیل مسائل مالی تملک می‌کند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند.

حجت‌الاسلام رئیسی به لزوم فعال شدن کارگروهی برای فعال شدن واحدهای تملک‌شده بانک‌ها، تأکید کرد و گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستارم که کارگروهی برای فعال شدن آن دسته از واحدهای تولیدی که به تملک بانک‌ها در آمده و عددش را تا ۲ هزار واحد تولیدی بیان می‌کنند ایجاد شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصادی که با تکانه‌ها دچار لغزش نشود باید افزایش تولید داشته باشد گفت: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم است.

به گفته وی؛ امروز محصولات کارخانه تولید کاشی در سمنان هم استانداردسازی و هم تجاری‌سازی شده و هم صادرات دارد که در این راستا امید است که ارزش افزوده برای محصولات این کارخانه را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه این جشن برای احیای بیش از ۲۰۰ مجموعه صنعتی استان سمنان است که به چرخه تولید بازگشته‌اند، یادآور شد: باید شکرگزار خداوند باشیم که این کارخانه‌ها به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس‌جمهور متذکر شد: نشان این فعال شدن و احیا، افزایش اشتغال در استان سمنان است که بر این اساس به جز تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال با احیای این واحدها، شاخص‌ها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در سمنان کاهش یافته و برخی واحدهای استان اکنون به نیروی کار نیاز دارند.

وی افزود: استان سمنان در تولید، اشتغال و کار دانش‌بنیان می‌تواند الگو باشد که در این راستا نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی سمنان افزایشی است که این خود نشان دهنده آن است که آنچه رهبر انقلاب نسبت به آن تأکید دارند مبنی بر رشد تولید و اقتصاد در استان تحقق یافته است.

انتهای پیام
captcha