چهارمحال‌وبختیاری در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر محیط زیستی قرار دارد
کد خبر: 4210817
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲

چهارمحال‌وبختیاری در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر محیط زیستی قرار دارد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری این استان را منطقه‌ای با منابع طبیعی و طبیعت دلنواز و زیبا نام برد و گفت: این استان با نامهربانی‌ها از جمله حفر تونل‌ها بدون توجه به پیامدهای محیط زیستی، در معرض خطر قرار دارد و در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر محیط زیستی قرار گرفته است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۸ فروردین ماه در نخستین همایش دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری که با حضور رئیس سازمان محیط زیست در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، ضمن تقدیر از حمایت مردم در عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: تبلیغات رسانه صهیونیست‌ها به گونه‌ای بود که خودشان را قوی و مخالفین را ضعیف نشان دهند اما عملیات وعده صادق باعث شد توجه دوست و دشمن به حقایق جلب شود.

وی از انتخاب چهارمحال و بختیاری برای برگزاری نخستین همایش دانش سنتی محیط زیست در کشور تشکر کرد و گفت: محیط زیست، موضوعی مهم و قابل توجه برای بشریت و کل موجودات عالم است.

نکونام با اشاره به مبانی نورانی قرآن کریم ناظر بر موضوع محیط زیست، ادامه داد: خداوند متعال انسان را اشرف مخلوقات دانسته و برای جایگاه انسان کرامت ویژه‌ای قائل شده است و آحاد انسان‌ها باید توجه کافی به محیط زیست داشته باشند.

نکونام خطاب به مسئولان، گفت: مراقب باشید که حقوق بندگان که محیط زیست و سلامت آن نیز جزئی از این حقوق است، ضایع نشود و همه جانبه از آن محافظت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان از بین رفتن طبیعت و محیط زیست را یکی از دلایل نزول بلا دانست و گفت: خداوند همه چیز را به بهترین نحو در اختیار انسان‌ها قرار داده است و نباید این زیبایی‌ها که در دست مردم و مسئولان هستند، تبدیل به زشتی شوند.

نکونام چهارمحال بختیاری را استانی با منابع طبیعی و طبیعت دلنواز و زیبا نام برد و عنوان کرد: این استان با نامهربانی‌ها از جمله حفر تونل‌ها بدون توجه به پیامدهای محیط زیستی، در معرض خطر قرار دارد و ممکن است با وجود تمام سرمایه‌ها تبدیل به کویر شود؛ این استان در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر محیط زیستی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر حفاظت از رودخانه‌ها جهت جلوگیری از آلوده شدن به نفت و فاضلاب و دیگر آلاینده‌ها است که در شهر سرخون با این مشکل روبرو هستیم و انتظار داریم توجه جدی شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم تصمیماتی که در این همایش ملی گرفته می‌شود، راهبردی باشد و در زمینه‌های مختلف به آن عمل شود.

انتهای پیام
captcha