معلمان نسل جدید را با احکام الهی آشنا کنند
کد خبر: 4209741
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
امام جمعه خوی:

معلمان نسل جدید را با احکام الهی آشنا کنند

حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی گفت: معلمان و مربیان پرورشی باید سعی کنند نسل جدید کشورمان را با واجبات دینی و احکام الهی بیش از پیش آشنا کنند.

جشن روزه‌اولی‌هابه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام جمعه خوی، امروز 21 فروردین در جشن روزه‌اولی‌ها که با عنوان «شکرانه اطاعت» در بقعه شیخ نوایی این شهرستان باحضور نوجوانان و خانواده‌های آنها همزمان با آخرین روز ماه رمضان برگزار شد، گفت: معلمان، مربیان پرورشی و والدین به طور کلی کسانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند باید تلاش کنند آنها را با واجبات الهی آشنا کنند.

وی با بیان اینکه معلمان، مدیران و مربیان ما برای تربیت درست نسل جدید تلاش می‌کنند، ادامه داد: پرورش درست دانش آموزان به ویژه گروه سنی نوجوانان اهمیت زیادی دارد و باید آنها را با قرآن کریم و واجبات الهی آشنا کرد.

امام جمعه خوی اضافه کرد: نوجوانان بعد از رسیدن به سن تکلیف برای اولین بار روزه‌داری کرده و به تکلیف الهی عمل می‌کنند بنابراین حس و حال متفاوتی را تجربه می‌کنند پس باید به نحوی آنها را تشویق کنیم تا در این زمینه ثابت‌قدم باشند و نسبت به آداب و رسوم رمضان شناخت پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های ناب و ظرفیت‌های بزرگ برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه نوجوانان است، گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی موجب شکل‌گیری خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهن این نوجوانان می‌شود و زمینه اشاعه فرهنگ دینی را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی ادامه داد: نوجوانان در این سن است که قله‌های رشد و تعالی را طی می‌کنند، اهمیت این روزها و شب‌ها از سایر اوقات سال بیشتر است، بنابراین باید تدبیری بیاندیشیم فرزندان‌مان همیشه با قرآن کریم مانوس باشند و قرائت قرآن فقط منحصر به این ایام نباشد.

امام جمعه خوی به الگو بودن والدین و معلمان توسط نوجوانان اشاره کرد و بیان داشت: گرچه امروزه نسل جدید از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیار متاثر می‌شوند ولی با این همه والدین و معلمان به عنوان الگو مطرح هستند.

انتهای پیام
captcha