برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان آغاز شد
کد خبر: 4209610
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷

برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان آغاز شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان شب خاطره شهید شیخ الاسلام را آغازگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان دانست و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان اجرا می‌شود.

اسعد فرهادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسعد فرهادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان شامگاه 20 فروردین ماه در شب خاطره شهید حاج ماموستا محمد شیخ‌الاسلام با گرامیداشت 20 فروردین ماه سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی  و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، یاد و نام 7 شهید هنرمند استان کردستان شهیدان توفیقی، نریمان، ویسی، خالدی، نعمتی، مرادی و ارکان قدیمی را گرامی داشت و گفت: معرفی چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی از وظایف اصلی متولیان فرهنگ وهنر است.

وی شب خاطره شهید شیخ‌الاسلام را آغازگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان دانست و افزود: شهید شیخ‌الاسلام بیش از نیم قرن در حجره‌های مساجد، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌های استان در زمینه فقه، فلسفه، اصول و مبانی دینی به امر آموزش و تربیت مشغول بودند و امروز بسیاری از علمای برجسته و اساتید توانمند حوزه و دانشگاه از محضر این عالم والا مقام تلمذ کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) از شهید شیخ‌الاسلام به عنوان «شهید مظلوم کردستان» و از منادیان اصلی وحدت اسلامی یاد کردند، بیان کرد: همزمان با سالگرد شهادت این شهید والا مقام در 26 شهریور ماه از کتاب مجموعه سخنرانی‌ها و فتاوای این شهید معزز که توسط اسماعیل احمدی گردآوری شده، رونمایی خواهد شد.

وی در پایان به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدای هنرمند و هنرمندان متعهد انقلاب و دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه کاریکاتور در گالری سوره سنندج، نمایشگاه نقاشی خط در گالری مهر بیجار، نمایشگاه نقاشی در گالری مانا سقز، تجلیل از هنرمندان متعهد و انقلابی که در سال گذشته موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند، تولید پرتره شهید القدس سردار حسین امان اللهی از شهدای اخیر دفاع از حرم در سوریه و مشارکت دربرگزاری مراسم بزرگداشت این شهید در بیجار، اجرای نمایش خیابانی در بیجار، از دیگر برنامه‌هایی است پیش‌بینی‌شده برای این هفته است.

 اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان و پژوهشگر دانشگاهی در ادامه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام گفت: زندگی شهید شیخ‌الاسلام نیازمند سال‌ها پژوهش و بررسی است.

وی با اعلام اینکه ماموستا شیخ‌الاسلام یک روحانی اهل سنت در تراز انقلاب اسلامی بودند، افزود: توفیقی شد که بنده مجموعه سخنرانی‌ها و فتاوای آن شهید والا مقام را با حمایت حوزه هنری استان کردستان گردآوری کنم  که ان شاالله در سالگرد شمسی شهادت این شهید والا مقام این مجموعه منتشر می‌شود.

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به اینکه شهید شیخ‌الاسلام به معنای واقعی مجتهد و صاحب نظر در فقه مقارنه بودند، بیان کرد:  شهید شیخ‌الاسلام از علمای بزرگ اهل سنت در کنار برخورداری از این ویژگی فقهی همواره به دنبال تحکیم وحدت بودند.

وی اشعار مذهبی شهید شیخ‌الاسلام را نشان از احاطه کامل وی به فقه و کلام اسلامی دانست و افزود: مردمی بودن دیگر خصلت مهم شهید شیخ‌الاسلام است که خاطرات میوه فروش جنب مسجدسید قطب در کتاب خاطراتی که به همت فرجی منتشر شده و دیگر خاطرات این کتاب می‌توان دید.

یادآور می‌شود؛ شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام استادیار و عضو هیئت علمی  دانشگاه آزاد اسلامی از علمای برجسته استان کردستان و نماینده چند دوره مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در شب 27 ماه رمضان سال 1388 (26 شهریور) پس از اقامه نماز مغرب مقابل مسجد سید قطب سنندج به دست گروه‌های تکفیری به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha