کارهای درست خود را قهرمانانه ببینید + فیلم
کد خبر: 4209358
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
حُسن یوسف/ 13

کارهای درست خود را قهرمانانه ببینید + فیلم

یک محقق سبک زندگی با بیان اینکه حضرت یوسف(ع) با توجه به مشکلاتی که با آنها در زندگی خود دست و پنجه نرم کرد، می‌توانست دچار افسردگی شود، اما امیدش را از دست نداد، گفت: زمانی که زلیخا از حضرت به گناه دعوت می‌کند، می‌گوید: «زندان براى من دوست‌داشتنى‌تر است» حضرت یوسف(ع) ماجرایی که بر او رفته را قهرمانانه‌ وصف می‌کند و از موضع ضعف آن را توصیف نمی‌کند.

حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگیبه گزارش ایکنا از خوزستان، مجموعه «حُسن یوسف» راهکارهایی برگرفته از داستان حضرت یوسف(ع) برای مقابله با خشم، حسادت و افسردگی است که از سوی حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگی ارائه می‌شود.

عباسی‌اصل در قسمت سیزدهم این مجموعه که از سوی اندیشکده سبک زندگی اسلامی تهیه شده است با بیان اینکه متأسفانه افسردگی در حال فراگیر شدن است و به آن بیماری قرن اطلاق شده است، گفت: تعریف‌های زیادی از افسردگی شده است، اما آنچه بین آنها مشترک است این است که انسان افسرده انگیزه ادامه زندگی ندارد و نسبت به آینده امیدوار نیست. قرآن و سوره حضرت یوسف(ع) برای درمان افسردگی به ما راهکار می‌دهد.

حضرت یوسف(ع) با توجه به مشکلات و موانعی(افتادن در چاه و سال‌ها زندانی شدن در مصر) که با آنها در زندگی خود دست و پنجه نرم کرد، می‌توانست دچار افسردگی شود و امید خود را از دست بدهد، اما او امیدش را از دست نمی‌دهد و زمانی که زلیخا او را به گناه دعوت می‌کند، می‌گوید: «قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَيْهِنَّ وَأَكُنْ مِنَ الْجَاهِلِينَ»(یوسف، 33):  گفت: «پروردگارا، زندان براى من دوست‌داشتنى‌تر است از آنچه مرا به آن مى‌خوانند، و اگر نيرنگ آنان را از من بازنگردانى، به سوى آنان خواهم گراييد و از نادانان خواهم شد.»

حضرت یوسف(ع) ماجرایی که بر او رفته را قهرمانانه‌ وصف می‌کند و می‌‎فرماید: زندان براى من دوست‌داشتنى‌تر است. گرچه ته زندان هستم، اما حبیب خدا هستم. از موضع ضعف آن را توصیف نمی‌کند. حضرت یوسف(ع) به ما یاد می‌دهد اگر کار درستی انجام دادید، آن را مهم و قهرمانانه وصف کنید. مثلاً اگر کارمندی هستید که رشوه نگرفتید، آن را کاری بزرگ بدانید و بگویید اگر رشوه می‌گرفتم جزو حرام‌خوارها بودم. پس این آیه یادمان می‌دهد که کارهای درست خود را قهرمانانه ببینیم. 

انتهای پیام
captcha