احصا و اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرد
کد خبر: 4207075
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷

احصا و اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه احصاء واتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس اولویت‌بندی در دستورکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد، گفت: دولت در راستای رفع مشکلات به شدت تلاش می‌کند و شاکله مدیریتی دولت هم بسیار همراه است.

دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان با رئیس سازمان و مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 6 فروردین در دیدار با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه احصاء و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس اولویت‌بندی در دستورکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد، گفت: دولت در راستای رفع مشکلات به شدت تلاش می‌کند و شاکله مدیریتی دولت هم بسیار همراه است.

وی با بیان اینکه در سال جدید باید دنبال ابتکارات و برنامه‌های جدید باشیم، افزود: با توجه به مشکلات و عقب‌ماندگی‌هایی موجود در استان باید وقت بیشتری را به تلاش و کار اختصاص دهیم و برای عبور از مشکلات و رفع عقب‌ماندگی‌ها باید هر کس در هر جایگاهی برای آن وقت بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در بیش از ۱۵۰ سفر به شهرستان‌ها، بخش‌ها و نقاط مختلف استان، موضوعات و مشکلات را احصاء کرده‌ایم، بیان کرد: برای امسال نیز ٢٠ سفر به بخش‌های مختلف را برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم تا به صورت میدانی مسائل را ببینیم و مشکلات را احصاء کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای پروژه‌ها باید اولویت‌بندی صورت گیرد، گفت: برخی پروژه‌ها نیاز به اعتبارات کمتری دارند و می‌توان آن‌ها را خیلی سریع جمع کرد لذا احصاء و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس اولویت‌بندی باید در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد و همه کاری کنیم که اتفاقات زمینه‌ساز توفیق بیشتر مردم در این سال آخر عمر دولت رقم بزنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: نگاه ما به مردم در مرحله اول نگاه انسانی و در مرتبه بعد شهروندی است از این رو باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات و رفاه بیشتر آنها به کار گیریم.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در سال گذشته گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با مدیریت صحیح مصارف و هزینه کرد بودجه توانست بسیاری از اهداف دولت سیزدهم در استان را محقق کند که امیدواریم این روند نیز در سال جدید همچون سال گذشته با جدیت پیگیری شود.

کردستان رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در سخنانی گفت: نرخ بیکاری استان با کاهش ٦ درصدی به ١٤/٥ درصد رسیده‌ و بیشترین کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات حوزه عمرانی استان کردستان به ٦٢ درصد رسیده که تنها ١٠ درصد آن اسناد خزانه است، افزود: ٩٠ درصد مابقی تخصیص‌های عمرانی معادل یک ‌هزار و ٦٧٨ میلیارد تومان نقدی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بیان کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای بنا به دلایل مختلف از جمله اعمال فوق‌العاده ویژه و غیره در سطح کشور و استان مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور مرتفع گردید .

وی با اعلام اینکه در کنار تخصیص ‌پروژه‌های ملی و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان، امسال در مجموع حدود ٥ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی تخصیص یافت، گفت: اعتبارات هزینه‌ای سال گذشته استان هم ٩٩٣ میلیارد تومان بود که ٧٦٩ میلیارد تومان آن مربوط به حقوق بود.

محمدی افزود: اعتبارات هزینه‌ای استان هم در طول سال مدیریت شد و اجازه ندادیم دستگاه‌ها کسری بودجه داشته باشند و خوشبختانه تا پایان اسفند ضمن تأمین کامل حقوق، مشکل کسری هم حل شد و همچنین اصل اول سازمان رعایت عدالت است و در توزیع بودجه هم بر همین مبنا و اساس حرکت کرده‌ایم

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» و آغاز برنامه هفتم توسعه در کشور گفت: برنامه ریزی‌های لازم جهت تحقق منویات معظم له در انتخاب شعار سال و اهداف مهم برنامه هفتم توسعه (تورم تک رقمی و نرخ رشد اقتصادی 8 درصدی) صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به بُعد نظارتی سازمان به عنوان یکی از  اولویت‌های کاری این سازمان در سال جدید  گفت: برنامه داریم در سال‌جاری حداقل یک بازدید میدانی از تمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha