منتخبان مجلس باید برای افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم بکوشند
کد خبر: 4205598
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
امام جمعه تکاب:

منتخبان مجلس باید برای افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم بکوشند

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی گفت: همه منتخبان به این نکته کلیدی توجه کنند که تمامی کوشش آن‌ها در راستای افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم باشد.

حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب، ۲۵ اسفند ماه در خطبه‌های این‌هفته نماز جمعه اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوای الهی عدم بداخلاقی‌ها و عدم راه انداختن دعواهای دشمن‌شادکن و اختلاف‌برانگیز است. 

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات مقام معظم رهبری با توصیه‌های راهبردی به منتخبان، اصلی‌ترین آفتی که می‌تواند مجلس را درگیر حاشیه‌های بی‌فایده و دشمن شادکن کند، متذكر شده و فرمودند: «آن‌چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است؛ شیرینی مجلس جدید را این جور چیزها از بین می‌برد، باید خیلی مراقبت کرد». 

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: حضرت آقا فرمودند: « اگر نمایندگان این امر مهم را مراقبت نکنند، هم کام ملت تلخ می‌شود و هم فضای سیاسی کشور، فضای تلخی می‌شود و در نهایت هم، مجلس از کارایی می‌افتد». 

وی ادامه داد: بنابراین، لازم است همه منتخبان به این نکته کلیدی توجه کنند که تمامی کوشش آن‌ها در راستای افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم باشد.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: امروز سالروز عروج سردار سرلشکر شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است، سرداری که با افتخار به بسیجی بودنش، داغ برادران شهیدش را دید و جان بر کف در جریان عملیات بدر جنگید و شهید شد.

وی گفت: اکنون که سال ۱۴۰۲(سال مهار تورم و رشد تولید) به پایان می‌رسد نوبت یک ارزیابی منصفانه از رویکردها و عملکردهای دولت سیزدهم می‌رسد.

حجت‌الاسلام کوهی عنوان کرد: در خصوص رشد تولید، در این زمینه دولت با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و اقدامات موثر در جهت حمایت‌های گسترده از آنها توانست بالغ بر چند هزار بنگاه اقتصادی راکد را فعال کند و همزمان بخشی از موانع تولید را کاهش دهد که تحسین‌برانگیز است.

وی افزود: تعطیلی و رکود فعالیت‌های زیرساختی کشور یکی از بزرگ‌ترین فجایعی بود که دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای کشور به ارمغان آوردند اما دولت مردمی تاکنون در راستای جبران این عقب‌ماندگی‌های زیرساختی گام‌های موثر و ملموسی برداشته است و دولت سابق به قدری در امور زیربنایی ناتوان بود که حتی توان ساخت و ارتقای نیروگاه‌های برق را به عنوان یک نیاز حیاتی کشور نداشت و کشور در تابستان ۱۴۰۰ با خاموشی‌هایی مواجه شد که در یک دهه پیش از آن سابقه نداشت اما در تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تاکنون چنین خاموشی‌هایی که منجر به اختلال امور زندگی مردم و ضربه به واحدهای صنعتی می‌شد، رخ نداد که از تلاش دولت ناشی می‌شود. 

حجت‌الاسلام کوهی اضافه کرد: نسل‌کشی و بمباران و حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیشتر از همه زنان و کودکان را در وضعیت بغرنجی قرار داده و در این میان زنان باردار به‌دلیل خاص بودن وضعیت‌شان در وضعیت متفاوت‌تری هستند. 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با محاصره کامل غزه ورود هرگونه مواد غذایی و بهداشتی به این باریکه را ممنوع کرده و علاوه بر ایجاد قحطی بزرگ، جنایتی دیگر را نیز رقم می‌زند.

خبرنگار: الناز نقی زاده

انتهای پیام
captcha