مرحله نهایی مسابقات قاری جهانی در بحرین برگزار می‌شود
کد خبر: 4202051
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

مرحله نهایی مسابقات قاری جهانی در بحرین برگزار می‌شود

کمیته ناظر بر مسابقات بین‌المللی قاری جهانی قرآن در بحرین از برگزاری این مسابقات تا ماه آوریل(اردیبهشت 1403) خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، کمیته ناظر بر مسابقات بین‌المللی قاری قرآن در بحرین، پس از برگزاری جلسه برای بررسی مقدمات برگزاری مرحله نهایی این دوره از مسابقات در ماه آوریل پیش رو خبر داد.

در این جلسه، روند پیشرفت مسابقات بین‌المللی قاری جهانی که از سوی وزارت امور اسلامی و اوقاف در بحرین برگزار می‌شود، بررسی شد. علاوه بر این کمیته‌ها و نتایج مرحله چهارم، برنامه برگزاری مراسم اختتامیه این دوره به تصویب رسید. این مسابقه بلافاصله پس از پایان مسابقات مقدماتی و در سطح جهانی برگزار می‌شود.

مرحله مقدماتی این مسابقات با انتخاب سه شرکت‌کننده از هر بخش و راه‌یابی آنها به مرحله نهایی به پایان رسید. این برگزیدگان در صدر فهرست متسابقانی از کشورهای مختلف جهان قرار گرفتند. هیئتی از کارشناسان نخبه در زمینه علوم قرآنی، قرائت و تجوید داوری این رقابت‌ها را بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که مرحله مقدماتی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قاری جهانی با حضور 5092 شرکت‌کننده مرد و زن از 74 کشور جهان برگزار شد. در این دوره از مسابقات بخش‌های جدیدی به رقابت‌ها افزوده شد و علاوه بر این بانوان نیز در دو بخش قاری حافظ و قاری جوان به رقابت پرداختند. این اقدام در راستای تقویت مهارت قاریان و حافظان زن و آمادگی آنها برای حضور در مسابقات بین‌المللی حفظ و قرآن کریم صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha