باطن فعالیت‌های انتخاباتی اخلاق‌مدار باشد
کد خبر: 4201670
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
یاسر احمدوند:

باطن فعالیت‌های انتخاباتی اخلاق‌مدار باشد

‌معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باطن همه فعالیت‌های انتخاباتی باید اخلاق‌مدار باشد، تصریح کرد: تولید محتوای متناسب با معارف قرآنی در حوزه مرتبط با انتخابات و جریان‌های سیاسی می‌تواند اولویت داشته باشد، چراکه اگر انتخابات ما رنگ و بوی قرآنی گیرد در همه ابعاد سالم‌تر خواهد شد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق در انتخابات و نقش رسانه در این عرصه اظهار کرد: رکن انتخابات، مردم هستند و قطعاً حضور مردم می‌تواند انتخابات را پویا و هدفمند کند. جمع کردن مردم و هدایتشان در مسیر انتخابات به جز از مسیر اخلاقی به نتیجه درست منجر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر اخلاق و فرهنگ بود، افزود: هر کنشی در داخل این انقلاب از جمله انتخابات که از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، اگر مبتنی بر اخلاق نباشد، انطباق با ارزش‌های انقلابی و اسلامی نخواهد داشت؛ لذا جریان اخلاق یکی از ابعاد مهم در این عرصه است.  

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باطن همه فعالیت‌های ما من جمله انتخابات باید اخلاق‌مداری باشد، تصریح کرد: در این زمینه قرآن و اهل بیت(ع) تاکیدات بسیاری دارند. همچنین مبانی انقلاب و بزرگان اسلام توجه ویژه‌ای در این عرصه داشته‌اند و تردیدی در این نیست.

احمدوند ادامه داد: معمولا جریان‌های مختلف عامل به اخلاق در انتخابات نیستند. ما همیشه شعار اخلاق‌مداری را داریم، اما در عمل اخلاق‌گرا نیستیم و توجیهات مختلفی هم در این خصوص داریم، اما هیچ توجیهی بالاتر از رعایت اصول اخلاقی وجود ندارد و با هیچ توجیهی نمی‌توان اخلاق را کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه در انتخابات بداخلاقی، اتهام‌زنی و رویکرد‌های سیاسی را شاهدیم، گفت: بخشی از این‌ اتفاقات جز جریان انتخابات تلقی می‌شود، اگرچه صحیح نیست. انتخابات ما باید انتخاباتی بدون سوگیری‌ها و رویه‌های نادرست اخلاقی باشد.

‌معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نقش رسانه در اشاعه فرهنگ اخلاق‌مداری در انتخابات گفت: در این عرصه رسانه هر مقدار حرفه‌ای‌تر باشد اخلاق‌مدارتر هم می‌شود. به این معنی که جلب مخاطب و افزایش بازدید و مشتری اگر از مسیر اخلاقی صورت گیرد، پایدار خواهد بود. شاید با روش‌های دیگر بشود جریان خبری را ایجاد کرد، اما اگر منطبق با واقعیت و حقیقت نباشد، پایدار نخواهد بود.

احمدوند به اثر رسانه‌ها دینی و قرآنی و نقش آنها در انتخابات اشاره کرده و گفت: معمولا یک رسانه سیاسی جریانی متفاوت سیاسی از رسانه فرهنگی و دینی دارد و این طبیعی است. تمرکز برخی از رسانه‌ها در حوزه سیاست است و رسانه‌ای مانند ایکنا تمرکزش بر حوزه قرآن، معارف دینی و فرهنگی است. لذا حتما تولید محتوای متناسب با معارف قرآنی در حوزه مرتبط با انتخابات و جریان‌های سیاسی می‌تواند اولویت داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این حوزه پوشش خبر چندان اولویت ندارد، اما تولید محتوای مناسب حتما می‌تواند موثر باشد هر چند که کار سخت و دشواری است. شاید گروه مخاطب رسانه‌های تخصصی حوزه قرآن و دین آن زیاد نباشد، اما مخاطبان مرجعی دارد که این جامعه در جریان انتخابات اثرگذار هستند و از این منظر کار شما مهم است؛ اگرچه ممکن است مخاطبان شما کمتر از جریان سیاسی باشد. لذا اگر انتخابات ما رنگ و بوی قرآنی گیرد حتما در همه ابعاد آن سالم‌تر خواهد شد که بخشی از این جریان در عرصه رسانه مخصوصا خبرگزاری ایکنا تعریف می‌شود.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha