برپایی مجالس هفتگی ذکر و حدیث ویژه ماه رمضان در عراق
کد خبر: 4198987
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

برپایی مجالس هفتگی ذکر و حدیث ویژه ماه رمضان در عراق

وزارت اوقاف عراق از برگزاری مجالس هفتگی ذکر و حدیث برای نخستین بار در طول ماه مبارک رمضان در بیش از هزار مسجد این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از عراق نیوز، مجالس هفتگی ذکر و حدیث نبوی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان پنجشنبه هر هفته پس از نماز عصر در بیش از هزار مسجد عراق برگزار می‌شود.

وزارت اوقاف عراق با اعلام این خبر، این اقدام را در راستای وظیفه ذاتی خود یعنی تقویت ایمان و ایجاد

ایجاد فضای معنوی مناسب در ماه مبارک رمضان، اعلام کرده است. به گفته این وزارت در این محافل اذکار و دعاهای معروف در مناسبت‌های مختلف معرفی و جوانب مختلف آن تشریح خواهد شد.

از سویی هیئت ملی مبارزه با فساد عراق نیز به مناسبت «روز ملی قرآن» در این کشور در روز عید مبعث مراسمی را برگزار کرد.

در ابتدای این مراسم، حیدر حنون، رئیس این هیئت خواستار پایبندی به قرآن کریم و شریعت اسلامی برگرفته از آن شد که شامل ارزش‌ها، اخلاق نیکو و آرمان‌های والا است و خاطرنشان کرد: عمل به قرآن موجب قطع ریشه افراد فاسد و ظالم می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با توصیف قرآن کریم به عنوان دستور زندگی، گفت: قرآن کتاب جاویدان خدا و بزرگ‌ترین معجزه رسول خدا(ص) است که دین اسلام و شریعت اسلامی مبتنی بر آن است؛ شریعتی که رویکردی کامل و همه‌جانبه به زندگی انسان دارد و او را به سعادت می‌رساند.

در این مراسم گروهی از قاریان و مداحان آستان مقدس کاظمی به تلاوت قرآن و اجرای مداحی‌هایی در ستایش جایگاه پیامبر اسلام(ص) پرداختند.

انتهای پیام
captcha