پوشش ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج توسط بیمه سلامت گلستان
کد خبر: 4193429
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

پوشش ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج توسط بیمه سلامت گلستان

معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان با اشاره تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: 107 نوع بیماری توسط صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت پوشش داده می‌شود.

علیرضا صحرایی، معاون بیمه و خدمات سلامت استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، علیرضا صحرایی، معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، 21 دی در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان گلستان برگزار شد، گفت: یکی از اهداف مهم سازمان بیمه سلامت افزایش ارائه خدمات به بیماران است.

معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان با بیان اینکه اکثر افراد تحت پوشش بیمه قرار دارند، اظهار کرد: این سازمان خدمات روانشناسی اعم از روان درمانی فردی، گروه درمانی، خانواده درمانی و خدمت مشاوره را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

صحرایی قشر روانشناسان، دکتری تخصصصی روانشناسی بالینی، دکتری روانشناسی بالینی، دکتری روانشناسی سلامت مشمول عقد قرار داد با بیمه سلامت بیان کرد و افزود: سهم پرداختی ۷۰ درصد تعرفه بخش دولتی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت در راستای عمق بخشی به خدماتی که بر مردم ارائه می‌شوند گام برداشته است، تصریح کرد: اختلالات عصبی، کم‌توانی ذهنی، اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات تغذیه، اختلالات خواب، اختلالات شخصیت، اختلالات اعتیاد و سو مصرف مواد از جمله موارد بیمه شده‌ها برشمرد که نیاز به خدمات درمانی روانپزشکی دارند.

معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان با تأکید بر اینکه ارائه خدمات ترمیم دندان پزشکی از دی ماه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هر شخصی با کد ملی و تابعیت ایرانی ‌می‌تواند تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و خدمات بیمه‌ای برای دهک 1 تا 5 کاملا رایگان و دهک‌های ۶ تا ۱۰ متناسب با دهک از سرانه پول پرداخت خواهند کرد.

صحرایی از عقد قرار داد با 29 مرکز توانبخشی و امضا تفاهم نامه با سازمان بهزیستی خبرداد و افزود: اعتباری به مبلغ 3 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ارائه خدمات برای معلولین هزینه شده تا معلولین تحت پوشش بهزیستی بتوانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند که این خدمات شامل شنوایی سنجی، بینایی سنجی، ‌کار درمانی و گفتار درمانی بوده که بیشترین تمرکز آن در گنبد و بعد از آن در گرگان و کلاله است.

وی با بیان اینکه 70 درصد تعرفه توسط بخش خصوصی و 30 درصد توسط بیمار یا بهزیستی پرداخت می‌شود، ادامه داد: بیمه شدگان و معلولانی که از طرف سازمان بیمه سلامت اسم آنها ثبت شده است در صورت مراجعه به این مراکز مشمول دریافت بسته ارائه خدمت می‌شوند.

معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان با اشاره به رایگان شدن حق بیمه درمانی دهک‌های ۱ تا ۵ و کاهش پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹، تأسیس صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج و ارائه خدمات برای 107 نوع بیماری در این زمینه و اجرا و استقرار طرح نسخه نویسی الکترونیک، افزود: از جمله اقدامات ارزنده‌ای بود که در دولت سیزدهم در حوزه بیمه سلامت اتفاق افتاد.

صحرایی با بیان‌اینکه تنها در زمینه درمان ناباروری اجازه پرداخت هزینه غیردولتی را دارند، اظهار کرد:  اگرچه قبلا سقف پرداخت وجود داشت اما اکنون این سقف پرداخت در دستور العمل جدید برداشته شده است.

وی با اشاره بر اینکه تاکنون سه هزار و ۴۴۹ نفر از بیماران خاص استان برای ارائه فاکتور به این صندوق مراجعه کردند، گفت:  حدود ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه فاکتور آنها پرداخت شد.

انتهای پیام
captcha