شرکت در مسابقات قرآن فرصتی در محک‌زدن آموخته‌هاست
کد خبر: 4192312
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
ستاره‌های قرآنی گیلان/ 9

شرکت در مسابقات قرآن فرصتی در محک‌زدن آموخته‌هاست

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش با بیان اینکه همیشه عقیده دارم شرکت در مسابقات قرآن فرصت محک زدن آموخته‌هاست، گفت: چنانچه در رقابت‌ها به نتیجه دلخواه نرسیدیم، نباید دلزده و یا سرخورده شویم بلکه این شکست فرصت شناخت نقاط ضعف است.

سیدابوالفضل اقدسی نماینده کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش

سیدابوالفضل اقدسی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه از پنج سالگی به مهد قرآن رفتم و به صورت جدی فراگیری قرآن را آغاز کردم، اظهار کرد: در واقع اولین آشنایی‌‌ام با آیات نورانی وحی در خانه و از زمان خردسالی بود، زمانی که پدر و مادرم قرآن تلاوت‌ می‌کردند ‌من هم دوست داشتم بتوانم آن آیات را بخوانم.

این حافظ کل قرآن با اشاره به اینکه از ۶ سالگی و به صورت حرفه‌ای نزد اساتید بزرگوار محمد و فرهاد فلاح‌پور حفظ را آغاز کرد، افزود: طی دو و نیم سال توانستم به صورت تخصصی حافظ کل قرآن کریم شوم و جا دارد از زحمات این اساتید که با زبان کودکانه، دریای بیکران معرفت قرآن را به من آموختند، تشکر و قدردانی کنم.

اقدسی با بیان اینکه پدرم به دلیل مشغله کاری، مدت زمان بسیار کمی در منزل حضور داشت و مادرم با من قرآن تمرین می‌کرد، تأکید کرد: بعد از کلاس‌های آموزشی، پرسش و پاسخ در منزل را با مادرم تمرین می‌کردم و یادم هست وقتی کودک بودم مادرم مانع بازی من نمی‌شد و در حین بازی تلاش می‌کرد تا حفظیات را از من بپرسد.

این نوجوان 15 ساله قرآنی که اکنون مشغول تحصیل در کلاس نهم است، در خصوص خاطرات حضور در مسابقات قرآن گفت: نخستین بار پس از حضور در کلاس‌های استاد فلاح‌پور در مسابقه شرکت کردم و نفر سوم شدم، در همان دوران کودکی از کسب رتبه خیلی خوشحال بودم و احساس غرور داشتم و تصمیم گرفتم تا در مسابقات بیشتری شرکت کنم و البته بتوانم خوش بدرخشم.

این حافظ قرآن که سابقه حضور در مسابقات متعدد از جمله رقابت‌های دانش‌آموزی امام علی(ع)، مسابقات دانش‌آموزی استانی و کشوری را در کارنامه قرآنی خود دارد و همچنین سال گذشته در مسابقات دانش‌آموزی حفظ کل به عنوان نماینده ایران برای مسابقات الجزایر انتخاب شده بود، تأکید کرد: همیشه عقیده دارم شرکت در مسابقات قرآن فرصت محک زدن آموخته‌هاست.

وی افزود: چنانچه در رقابت‌ها به نتیجه دلخواه نرسیدیم، نباید دلزده و یا سرخورده شویم بلکه این شکست فرصت شناخت نقاط ضعف است و باید با انگیزه بیشتر آنها را رفع و با دانش و توان بیشتر، مسیر را ادامه دهیم.

این حافظ نوجوان با اشاره به اینکه دوست دارد در آینده مدرس قرآن شود تا آنچه آموخته در اختیار دیگران قرار دهد، در پاسخ به این سؤال که آیا پرداختن تخصصی به فراگیری قرآن خللی در رسیدگی به امور روزمره به ویژه درس و تحصیلش وارد نمی‌کند؟ تصریح کرد: به هیچ عنوان این‌طور نیست بلکه قرآن باعث شده تا نظم خاصی در زندگی‌ام به وجود بیاید و بتوانم به همه کارهایم برسم و علاوه‌ بر فراگرفتن قرآن و درس‌های مدرسه، به صورت تخصصی در رشته ورزشی کیک بوکسینگ نیز فعالیت دارم.

اقدسی با بیان اینکه در استان گیلان اساتید خوبی برای علاقه‌مندان فراگیری آیات نورانی وحی و آموزش‌های تخصصی وجود دارد، تأکید کرد: طرح اسوه که زیر نظر شورای قرآن اداره می‌شود یکی از فرصت‌های خوبی بود که در اختیار حافظان و قاریان قرار گرفت و البته حدود یک‌سال است فعالیت چندانی ندارد.

روایت مادر ابوالفضل از عهدش برای تربیت فرزند قرآنی

مریم انسان‌دوست، مادر ابوالفضل اقدسی که نقش بسیار مهمی در به ثمر رسیدن استعداد قرآنی ابوالفضل داشت، متولد سال 59 و فارغ التحصیل رشته شیلات بوده و خانه‌دار است، در ادامه این گفت‌وگو در خصوص تربیت قرآنی ابوالفضل، گفت: وقتی 6 ساله بودم توسط دایی‌ام با قرآن آشنا شدم و در واقع ایشان اولین معلم قرآن من بود و خیلی با هم صمیمی بودیم و او را خیلی دوست داشتم تا اینکه با آغاز جنگ ایشان به جبهه اعزام شد و بعد از مدتی به شهادت رسید.

وی افزود: با دیدن لباس‌ها و قرآنی که همراه ایشان بود و به دلیل اصابت ترکش خونی شده بود، بسیار ناراحت و منقلب شدم و به خودم قول دادم قرآن یاد بگیرم و در آینده اگر صاحب اولاد شدم او را نیز در مسیر قرآن قرار دهم.

مادر ابوالفضل گفت: بعد از ازدواج و زمانی که خداوند ابوالفضل را به ما داد از همان خردسالی متوجه استعداد و علاقه او به آیات نورانی وحی شدم، زمانی که من و پدرش نماز می‌خواندیم یا قرآن تلاوت می‌کردیم، ابوالفضل با همان زبان کودکی تلاش می‌کرد ما را همراهی کند.

انسان‌دوست تصریح کرد: با توجه به این شور و اشتیاق ابوالفضل، از پنج سالگی او را به مهد قرآن بردم و چون همسرم به دلیل مشغله کاری، ساعات زیادی را در منزل نیست تلاش می‌کردم تا خلاً حضور همسرم را با قرآن و آموزش ابوالفضل پر کنم که خدا را شکر پسرم از همان دوران کودکی دنبال بازیگوشی نبود و همیشه حفظ، پاسخگویی و تثبیت را با علاقه دنبال می‌کرد در واقع از روزی حفظ یک خط به حفظ روزانه دو صفحه رسید.

این مادر جوان با تأکید بر اینکه انس با قرآن آثار و برکات قرآن بسیار زیادی در زندگی هر فرد دارد، گفت: این برکات قابل وصف نیست و باید در این مسیر بود تا نورانیت آیات قرآن را لمس کرد و من بارها و بارها این معنویت و برکت را در زندگی شاهد بودم و امیدوارم که تعداد حافظان و عاملان آیات نورانی وحی بیشتر شود و همه بتوانند از برکت قرآن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha