حضور ۳ قاری ممتاز گیلانی در محافل «عشرة الفجر القرآنیه» عراق
کد خبر: 4190997
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

حضور ۳ قاری ممتاز گیلانی در محافل «عشرة الفجر القرآنیه» عراق

سه نفر از قاریان ممتاز گیلان در قالب کاروان اعزامی قاریان ایرانی از ۴ تا ۱۳ دی‌ماه در سلسله محافل «عشرة الفجر القرآنیه» کشور عراق تلاوت می‌کنند.

کاروان ایرانی قاریان اعزامی به عراق

محمود لطفی‌نیا، پیشکسوت قرآنی کشور در جریان اجرای سلسله محافل قرآنی عراق در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به حضور سه قاری برجسته گیلانی در کاروان اعزامی قاریان ایرانی به عراق اظهار کرد: پس از شهادت رادمردان تاریخ مقاومت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و رفیق و برادر هم‌رزمش حاج ابومهدی المهندس، دوستان و رهپویان آن شهدای عزیز بر آن شدند به بهانه سالگرد آن بزرگواران یک حرکت فرهنگی قرآنی را به‌نام «عشرة فجر القرآنيه» يعنى دهه فجر قرآنى، بنا گذارند تا هم یاد و نام آن بزرگواران را زنده نگه دارند و هم قرآن را محور اتحاد ملتین عراق و ایران قرار داده و قلوب مؤمنين و عاشقان اسلام و قرآن را به یکدیگر نزديک كنند.

وی افزود: اين حركت عظيم قرآنی كه امسال سومين دوره خود را مى‌گذراند با مشار‌کت قاریان و اساتید بین‌المللی از ایران و قاریان ممتاز عراقی در 14 استان عراق با حضور 131 قارى و 125 محفل در شهرهای مختلف برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود.

این داور قرآن کریم با اشاره به اینکه این محافل از 4 دی آغاز شده و تا 13 همین ماه ادامه دارد، گفت: 10 شب قبل از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، این محافل در شهر‌های مختلف عراق شامل نجف، صلاح‌الدین، میسان، کرکوک، بغداد، ذی‌قار، دیوانیه، موصل، واسط، بابل، بصره،‌ دیاله و قادسیه اجرا می‌شود و دهمین شب اجرای این محافل هم‌زمان با شب شهادت سردار دلها خواهد بود.

گفتنی است، سه نفر از قاريان ممتاز گیلان اساتید محمود لطفی‌نیا، یوسف ایزدی و ابراهیم فلاح تبسم چهره توفیق حضور در کاروان اعزامی قاریان ایرانی به منظور تلاوت در سلسله محافل «عشرة الفجر القرآنیه» کشور عراق را دارند. حمیدرضا احمدی‌وفا، حسین فردی، علی قاسم‌آبادی، مهدی سیاحی، سیدکریم موسوی، امیرحسین رحمتی، مجتبی محمدبیگی، سیدحمیدرضا مقدسی،‌ مسعود موحدی‌راد، سیدمحمدمهدی شیخ‌الاسلامی، علیرضا بیژنی‌اول، حبیب صداقت و شجاع زویدات از دیگر قرای برجسته در این کاروان هستند.

تلاوت سه قاری ممتاز گیلان در سلسله محافل «عشرة الفجر القرآنیة» عراق

خبرنگار: محدثه مهدوی

انتهای پیام
captcha