2328 شهید هنرمند در کشور شناسایی شدند
کد خبر: 4189025
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

2328 شهید هنرمند در کشور شناسایی شدند

جواد جمیری گفت:از شناسایی دو هزار و 328 شهید هنرمند در کشور خبر داد و گفت: این شهدا در هشت گروه تخصصی از جمله فیلم، تئاتر، موسیقی دسته‌بندی شده‌اند.

نخستین یادواره ملی هنرمند شهید حجت‌اله یخچالی در لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بسیج هنرمندان لرستان، جواد جمیری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، شامگاه 29 آذر ماه، در نخستین یادواره ملی هنرمند شهید حجت‌اله یخچالی هنرمند شاخص سال 1402 سازمان بسیج هنرمندان کشور، با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کاری خدایی است، گفت: تمدن نوین اسلامی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به اینکه شهادت در مکتب اسلام و انقلاب و امام(ره) به خودسازی رسیدن است، با بیان اینکه سازمان بسیج هر ساله شهدای شاخص قشر هر حوزه تخصصی را معرفی می‌کند، گفت: سازمان بسیج هنرمندان با بررسی آثار و مستندات شهدای هنرمند سراسر کشور در یک کمیته تخصصی اقدام به معرفی شهید شاخص سال می‌کند و تولیدات و آثار و کارکرد شهدای هنرمند و آنچه در حوزه فعالیت‌های هنری در زمان حیات انجام داده‌اندمشخص می‌شود و شهید شاخص هنری براساس آن اعلام می‌شود.

جمیری با بیان اینکه شهید یخچالی به عنوان شهید شاخص امسال کشور معرفی شده است، گفت: ویژگی‌های خاص در ابتکار و خلاقیت در حوزه تولیدات مانند ساخت انیمیشن، فیلم و مستند بسیار ارزشمند است که شهید یخچالی هنرمندی باهوش خلاق و هنرمند که در تربیت خود کوشا بود و انسانی بود که تصویرگر انسان‌هایی بود که جان خود را در راه خدا فدا می‌کردند، او با حداقل امکانات آثار فاخری تولید کرد که در زمان خود بی‌نظیر بود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: 2328 شهید هنرمند در کل کشور شناسایی شده است که در هشت گروه تخصصی از جمله فیلم، تئاتر، موسیقی دسته‌بندی شده‌اند.

شهدا در همه دوران الگوی جامعه هستند

همچنین فریدون کریمی‌والا، مسئول بسیج هنرمندان لرستان، در این مراسم شهید حجت‌الله یخچالی را از مفاخر و هنرمندان ناب انقلاب برشمرد و با بیان اینکه شهدا در همه دوران الگوی جامعه هستند و راه آنها باید ادامه داشته باشد، گفت: شهید یخچالی یکی از هنرمندان انقلاب بود که در دوران حیات خود کار‌های بسیار زیبایی را در حوزه انیمیشن خلق کرد.

شهید «حجت‌الله یخچالی» در بهمن‌ماه 1336در شهرستان بروجرد چشم به جهان گشود. به هنر علاقه خاصی پیدا کرد و به فیلم‌برداری هم علاقه داشت. آثاری که از این شهید به یادگار مانده است، فیلم تظاهرات سال 57، فیلم تشییع جنازه شهید طاهری، فیلم سیگار، فیلم 22 بهمن، فیلم محرم سال ۶۰، فیلم از طلوع تا غروب است.

انتهای پیام
captcha