سیاستمدار اسلام‌ستیز‌ سوئد در صدد ایراد سخنرانی عربی
کد خبر: 4188630
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

سیاستمدار اسلام‌ستیز‌ سوئد در صدد ایراد سخنرانی عربی

جیمی اکسون، رئیس حزب راست‌گرا و اسلام‌ستیز‌ سوئد، در سخنرانی جدیدی به زبان عربی برای مسلمانان و اعراب سوئد موضع خود را در مورد حضور آنها در کشور اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سوئد، بر اساس آنچه که دفتر مطبوعاتی حزب  دموکرات سوئد، از احزاب راست‌گرای افراطی سوئد اعلام کرد، جیمی اکسون، رهبر این حزب، امروز دوشنبه 18 دسامبر، سخنرانی جدیدی به زبان عربی با کمک هوش مصنوعی ایراد خواهد کرد.

این سخنرانی به زبان عربی خواهد بود و دومین سخنرانی در نوع خود است که توسط  اکسون با کمک هوش مصنوعی ایراد می‌شود، زیرا اولین سخنرانی نوامبر گذشته منتشر شد.

گفته می‌شود،  اکسون در سخنرانی جدید سعی خواهد کرد موضع خود را برای جمعیت مسلمان توضیح دهد و مستقیماً با مسلمانان در سوئد و خارج از کشور صحبت خواهد کرد که در آن سخنرانی بر موضوعات مربوط به آزادی‌ها، حقوق، اسلام و اسلام‌گرایی سخن خواهد گفت. 

جیمی اکسون، چهره منفوری برای مسلمانان سوئد است. او چندی پیش خواهان تخریب مساجد سوئد شده بود. پس از درخواست او برای تخریب مساجد، انتقادات شدیدی متوجه او شد؛ امری که جنجال گسترده‌ای را در محافل سیاسی برانگیخت.

اکسون خواستار تخریب مساجدی شده که به زعم او تبلیغات ضد دموکراسی سوئدی را ترویج می‌کردند او بعد از بالا گرفتن انتقادها ادعا کرد، هدف اظهارات او نه تهدید مسلمانان بلکه مقابله با اسلام‌گرایی و اسلام‌گرایان است.

سخنرانی اکسون با واکنش منفی احزاب دولتی مواجه شد. سازمان‌های اسلامی  نیز اکسون را محکوم و برخی تا آنجا پیش رفتند که سخنرانی او را با رهبر نازی آدولف هیتلر مقایسه کردند.

انتهای پیام
captcha