زندان‌ها با فعالیت‌های فرهنگی و مهارتی محلی برای اصلاح مجرمان شود
کد خبر: 4187570
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

زندان‌ها با فعالیت‌های فرهنگی و مهارتی محلی برای اصلاح مجرمان شود

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه دین ما دین اصلاح و تربیت است، گفت: زندان‌ها باید با فعالیت‌های فرهنگی، مهارتی و اقتصادی به محلی برای اصلاح و تربیت مجرمان تبدیل شود.

دیدار رئیس کل دادگستری گیلان با مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز، 21 آذرماه در دیدار با مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه بنابر روایات اسلامی اگر دو روز انسان مانند هم باشد دچار خسارت می‌شود، اظهار کرد: باید تلاش کنیم که هر روز در پله بالاتری از دیروز قرار گیریم.

وی با تأکید بر شفافیت، سلامت کاری و اعتماد سازی در کار، افزود: استان گیلان دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید آن را شناسایی و در راستای سیاست‌های سازمان خود از آن بهره برد.

صادقی نیارکی گفت: باید از سرمایه گذاران و کارآفرینانی که نیاز به نیروی کار و مکان مناسب دارند دعوت کرد تا با استفاده از ظرفیت نیروهای کار زندان، چرخه تولید خود را با حضور و اشتغالزایی زندانیان به حرکت درآورند. هدف از این کار در درجه اول مشغول کردن زندانیان بوده و درآمدزایی و کمک به تولید از اهداف ثانویه این امر است که به تبع آن محقق خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان تصریح کرد: اشتغال زندانیان علاوه‌بر درآمدزایی و تولید موجب آرامش روحی و روانی آنان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی و کاهش بازگشت به زندان خواهد شد. دین ما دین اصلاح و تربیت است لذا زندان‌ها باید با فعالیت‌های فرهنگی، مهارتی و اقتصادی به محلی برای اصلاح و تربیت مجرمان تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha