روی گرداندن مسلمانان انگلیس از حزب کارگر
کد خبر: 4184945
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲

روی گرداندن مسلمانان انگلیس از حزب کارگر

موضع رهبر حزب کارگر انگلیس درباره آتش‌بس در غزه باعث شده بسیاری از مسلمانان این کشور اعلام کنند در انتخابات آینده از این حزب حمایت نخواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از فایننشال تایمز، نظر اولیه سر کی یر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس در مورد حمایت از آتش بس در غزه که اعلام کرد آتش‌بس کامل به حماس اجازه می‌دهد تا دوباره سازماندهی کند، در میان مسلمانان بریتانیا با واکنش گسترده منفی روبرو شده است.

اعتراض به این موضع استارمر منجر به استعفای چندین سیاستمدار عضو این حزب شد.  

 حزب کارگر در حال حاضر از تمدید توقف در نبرد برای تضمین آزادی گروگان‌ها و اجازه ورود کمک‌ها به منطقه حمایت می‌کند. این حزب امیدوار است در انتخابات عمومی سال آینده، ده‌ها کرسی حزب محافظه‌کار را به دست بیاورد، اما از دست دادن رأی‌دهندگان مسلمان می‌تواند ائتلاف گسترده‌ای از حمایت را که برای برنده شدن به آن نیاز دارد، متلاشی کند.

بر اساس تحلیل فایننشال تایمز، 10 کرسی در انگلیس و ولز وجود دارد که جمعیت مسلمانان آن بیش از 10 درصد و رای آنها سرنوشت ساز است.

تجزیه و تحلیل داده‌های سرشماری و نظرسنجی نشان داد که حدود 15 نماینده محافظه کار در انگلیس و ولز حاشیه‌ رایی کمتر از نسبت جمعیت مسلمان در حوزه‌های انتخابیه خود دارند.

حزب کارگر اعلام کرد که این حزب از نزدیک با مسلمانان بریتانیا در ارتباط است و ایوت کوپر، وزیر کشور در سایه نگرانی خود را نسبت به افزایش تهدید ضد مسلمانان و اسلام‌هراسی در این کشور ابراز کرده است.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب کارگر در سال آینده کار سخت‌تری برای حفظ مسلمانان رأی بریتانیا خواهد داشت، به طوری که 76 درصد از رأی‌دهندگان مسلمان به این حزب در سال 2019 اعلام کردند که دوباره از این حزب حمایت خواهند کرد، در حالی که در انتخابات گذشته 86 درصد از رأی‌دهندگان مسلمان از حزب کارگر حمایت کردند.

انتهای پیام
captcha