ضرورت تعامل نهادها برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه
کد خبر: 4183163
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

ضرورت تعامل نهادها برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: امیدواریم با تعامل مفید و هدفمند با سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم نسبت به توسعه و ترویج فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی بیش از پیش اقدام کنیم تا موجبات ارتقای سرمایه اجتماعی استان قزوین فراهم شود.  

براتی مدیرکل ارشاد قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، حسین براتی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی علامه رفیعی قزوین، گفت: ما به عنوان متولیان فرهنگ در هفته کتاب بر خود فرض دانستیم که نسبت به تعریف رویدادها، فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه اهتمام داشته باشیم و از نزدیک به علاقه‌مندان و فعالان این حوزه خدا قوت عرض کنیم.

‌وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل مفید و هدفمند با سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم نسبت به توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی بیش از پیش اقدام کنیم تا موجبات ارتقای سرمایه اجتماعی استان قزوین فراهم شود.  

بنابر این خبر کتابخانه علامه رفیعی در سال ۱۳۴۶ تأسیس شده و با زمینی به مساحت ۷۲۰ مترمربع و زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان قزوین به شمار می‌رود.

این کتابخانه با دارا بودن ۳۶ هزار نسخه و ۲۷ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب سالانه به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات می‌رساند و دارای بخش‌های مختلفی از جمله مخزن، امانت، مرجع، کودک، نشریات و کافی‌نت، نسخ خطی و سنگی و آرشیو نشریات قدیمی است.

انتهای پیام
captcha