شخصیت «کربلایی کاظم» جنبه بین‌المللی دارد
کد خبر: 4176770
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

شخصیت «کربلایی کاظم» جنبه بین‌المللی دارد

متولی امامزاده 72 تن ساروق با بیان اینکه شخصیت کربلایی کاظم فقط محدود به ایران نیست و جنبه بین‌المللی دارد،‌ گفت: هر یک از ما به نوعی باید به بین‌المللی شدن کربلایی کاظم کمک کنیم.

کربلایی کاظم ساروقی

حجت‌الاسلام اسماعیل ساروق‌فراهان، متولی امامزاده 72 تن شهر ساروق، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت پرداختن به موضوع کربلایی کاظم ساروقی در ابعاد و زمینه‌های مختلف جهت آگاهی بخشی بیشتر مردم به ویژه نسل نوجوان را متذکر شد و گفت: متأسفانه حتی بسیاری از مردم استان از وجود این امامزاده و اتفاق بی‌مانندی که در این مکان مقدس رخ داده است بی‌خبر بوده یا اطلاع کافی ندارند.

وی با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری برای آشنایی با سیره و منش کربلایی کاظم ویژه خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان در استان، اظهار کرد: صلاح نیست دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم تا از کربلایی کاظم فقط نامی باقی بماند. تبیین سیره و زندگی ایشان امری بسیار حائز اهمیت است که باید مدنظر مسئولان در سطح کشور و استان قرار گیرد.

ساروق‌فراهان ورود رسانه‌ها به ویژه صدا‌و‌سیما در راستای تبیین جایگاه و شخصیت کربلایی کاظم را ضروری توصیف کرد و با بیان اینکه آثار مثبت پخش ویژه‌برنامه با محوریت این حافظ قرآن در اجتماع کاملاً مشهود است، اضافه کرد: با پخش تولیدات رسانه‌ای شاهد حضور زائران بسیاری در امامزاده هستیم و بدون شک تبلیغات در این حوزه به توسعه فرهنگ دینی منتج می‌شود.

تشکیل بنیاد کربلایی کاظم در استان مرکزی

متولی امامزاده 72 تن ساروق کربلایی کاظم را نمونه عینی توسلات و توجهات به امامزاده، توجه به فقرا، رزق حلال و پرداخت زکات عنوان کرد و ادامه داد: تبیین شخصیت این معجزه قرن برعهده تمام دستگاه‌هایی است که عنوان تبلیغاتی، فرهنگی و قرآنی دارند. دستگاه‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف، آموزش و پرورش و صدا‌و‌سیما در سایه هم‌افزایی می‌توانند اتفاقات خوبی را در سطح استان، کشور و حتی بین‌المللی رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان امامزاده را به مکانی برای برگزاری برنامه‌های مختلف استان تبدیل کرد و متأسفانه این امر کمرنگ است، اضافه کرد: برای تبیین جایگاه و ویژگی‌های فردی و اجتماعی کربلایی کاظم باید وقت بیشتری گذارده شود. می‌طلبد همه در گروه‌هایی انسجام یافته به این امر مهم بپردازند.

ساروق‌فراهان به برگزاری جلسات متعدد در خصوص تشکیل بنیاد کربلایی کاظم در استان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه استاندار استان پیگیر تشکیل این کنگره هستند و با اجرای طرح و برنامه‌های خوب می‌توان با دقت بیشتر به این ظرفیت پرداخت.

ضرورت ورود هنرمندان در خلق اثر با محوریت کربلایی کاظم

وی ضرورت فعالیت هنرمندان در رشته‌های مختلف، نویسندگان، شعرا و خلق آثاری ماندگار با محوریت کربلایی کاظم را خواستار شد و افزود: البته تعدادی از هنرمندان در این عرصه وارد شدند که باید با جدیت بیشتر و حمایت مسئولان همراه باشد. باید قبول کنیم دشمن از طریق فضای مجازی موفق به جذب نوجوانان و جوانان ما شده است و این امر دلالت بر قدرت فضای مجازی دارد؛ از این رو وظیفه تمام افرادی که مهارت و توان کافی در این زمینه دارند این است که با هنر خود از پیشینه قرآنی و دینی خود دفاع کرده و میدان را از دست آنان خارج کنیم.

ساروق‌فراهان با بیان اینکه شخصیت کربلایی کاظم فقط محدود به ایران نیست و جنبه بین‌المللی دارد و نوجوانان و جوانان جهان اسلام و حتی سایر نوجوانان از ادیان‌های مختلف حق آشنایی با این شخصیت دارند، افزود: هریک از ما به نوعی باید به بین‌المللی شدن کربلایی کاظم کمک کنیم.

متولی امامزاده 72 تن ساروق در پایان به یکی از تجارب موفق در معرفی شخصیت کربلایی کاظم اشاره و تشریح کرد: در سال 86 به منظور برگزاری کنگره کربلایی کاظم بروشور (دفترک)هایی به 4 زبان چاپ و توزیع شد که در معرفی این شخصیت قرآنی بسیار اثرگذار بود، اما امروز این ظرفیت را به دلیل نداشتن بودجه در اختیار نداریم. بسیاری از زائران توریست بوده و از کشورهای مختلف به ساروق سفر می‌کنند، اما ما بروشور به زبان‌های مختلف در اختیار نداریم که بیانگر معرفی این شخصیت باشد و بدین جهت ناکام بازمی‌گردند؛ از این رو به دلیل عدم تسلط به زبان‌های خارجه اگر بروشورهایی در اختیارمان قرار گیرد بهتر می‌توانیم در معرفی این شخصیت قرآنی سهیم باشیم.

انتهای پیام
captcha