طرح موضوع جرم‌انگاری الزام به حجاب در سوئد
کد خبر: 4175150
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

طرح موضوع جرم‌انگاری الزام به حجاب در سوئد

احزاب افراطی سوئدی در اقدامی اهانت‌آمیز علیه مسلمانان در حال آماده کردن پیش‌نویس قانونی هستند که هر قیمی را که به اصطلاح دختر یا همسر خود را به پوشش حجاب ملزم کند، مجرم معرفی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاعات سوئد، حزب لیبرال سوئد، شریک دولت فعلی سوئد و یکی از احزاب در پارلمان این کشور خواستار بررسی طرحی با هدف جرم‌انگاری هر قیمی شد که دختران یا زنان خود را مجبور به پوشیدن حجاب می‌کند.

 این حزب می‌گوید که هدف از بحث درباره چنین طرحی، جرم شمردن وادار کردن کسی به داشتن حجاب است و احزاب دیگری در پارلمان سوئد غیر از لیبرال‌ها مانند دموکرات مسیحی و حزب دمکرات سفاریه نیز با این طرح موافقند.

حزب لیبرال سوئد تأکید کرد که این قانون کودکان مدارس و مهدکودک ها را با پیشینه‌های مسلمان هدف قرار داده است. فردریک مالم، سخنگوی سیاست آموزشی این حزب، گفت: «ما می‌خواهیم قانونی را تصویب کنیم که والدین را در صورت اجبار یک دختر جوان به حجاب جرم‌انگاری می‌کند، زیرا این بخشی از فرهنگی است که در سوئد جرم‌انگاری شده است.»

علاوه بر این، حزب لیبرال سوئد خواسته است تا از کارمندان و معلمان مهدکودک‌ها، مدارس و مراکز تفریحی سوئد حمایت بیشتری شده و به آنها اجازه داده شود به مقابله با والدین بروند تا از اجبار فرزندانشان به حجاب جلوگیری کنند.

کشور سوئد طی یک سال اخیر شاهد هتک حرمت مکرر به مقدسات اسلامی و در رأس آن قرآن کریم توسط عناصر افراطی بوده است و حمایت نیروهای پلیس این کشور از چنین اتفاقاتی خشم جهانیان را نسبت به دولت و مقامات این کشور برانگیخته است. علمای جهان اسلام هم بارها خواستار تحریم این کشور به دلیل اجازه دادن به هتاکی علیه اسلام و مسلمانان شدند.

انتهای پیام
captcha