اقتدار امروز کشور به برکت دفاع مقدس حاصل شده است
کد خبر: 4171401
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان:

اقتدار امروز کشور به برکت دفاع مقدس حاصل شده است

حجت‌الاسلام علی درویشی با اشاره به اینکه پیشرفت و اقتدار امروز کشور به برکت خون شهدا و دفاع مقدس حاصل شده است، گفت: دشمن به‌ دنبال این است که دفاع مقدس را زیر سؤال ببرد و این‌طور به ملت ما تفهیم کند که راه نجات کشور در وصل شدن به غرب است.

حجت‌الاسلام علی درویشی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تأمین اجتماعی لرستان، حجت‌الاسلام علی درویشی، نماینده ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، سه‌شنبه، چهارم مهرماه در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با محوریت تجلیل از ایثارگران اداره‌کل تأمین اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه غفلت از دستاوردها و نکات آموزنده دفاع مقدس می‎تواند ضربات سختی بر ما وارد کند، گفت: بیش از 70 درصد شهدای ما زیر 23 سال سن داشتند.

وی با اشاره به اینکه شعار انقلاب اسلامی استقلال بود و این برای دشمنان سخت بود، لذا با تحمیل جنگ عراق به ایران درصدد شکست دادن انقلاب برآمدند، افزود: امروز لازم است هر کاری از دست‌مان برمی‎آید برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انجام دهیم.

نماینده ولی‌‌فقیه در سپاه لرستان با اشاره به اینکه بیشترین شهید نسبت به جمعیت متعلق به قشر روحانیت است و رزمندگان روحانی در اکثر عملیات‌ها خط‌شکن بوده‌اند، ادامه داد: شهدای ما شجاع‌ترین فرزندان این مرز و بوم بودند، آنها در مقابل دشمنی که تا به دندان مسلح بود و بسیاری از کشورها و ابرقدرت‌های جهان از او حمایت و پشتیبانی کوتاه نیامدند و عقب‌نشینی نکردند و اگر امروز رئیس‌جمهور کشور ما با کتاب قرآن در سازمان ملل حضور می‎یابد این اقتدار به واسطه و به برکت شهدا حاصل شده است.

حجت‌الاسلام درویشی با بیان اینکه اسرائیل در مقابل جمهوری اسلامی قدرت ندارد، گفت: امروز به برکت خون شهدا ایران اسلامی موشکی تولید کرده است که ۱۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر بُرد دارد که یکی از برتری‌های ماست.

انقلاب اسلامی ریشه در خون شهدا دارد

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه دشمنان فقط به دنبال نابودی جمهوری اسلامی هستند و به کمتر از این راضی نیستند، تصریح کرد: دشمن از این موضوع غافل است که جمهوری اسلامی ایران چون ریشه در خون شهدا دارد شکست‌ناپذیر است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی متصل به راه امام حسین(ع) است پس از بین نمی‌رود و به بالندگی و روندگی خود ادامه می‌دهد، افزود: دشمنان به فکر تجزیه ایران هستند و هر جا از دست‌شان بر بیاید که به ملت ایران ضرر بزنند کوتاهی نمی‎کنند.

وی با اشاره به حضور نظامیان آمریکایی‎ در کشورهای همسایه اظهار کرد: پایگاه‌های نظامی آمریکا امروز زیر دید تیزبین موشک‌های نقطه‌زن ما هستند و ما قادر هستیم کشتی‌های نفت‌کش خود را به راحتی به دریا بفرستیم.

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه لرستان ادامه داد: امروز نیز جنگ دشمن با ما ادامه دارد فقط نوع آن متفاوت شده است؛ در دوران دفاع مقدس دشمن مشخص بود، اما امرو که با جنگ نرم مواجه هستیم نوع، نحوه و میدان جنگ عوض شده است و می‎طلبد در برابر جنگ نرم دشمن آگاه و هوشیار باشیم، چراکه دشمن معتقد است وقتی فکرها تسخیر شد از جسم‌ها کاری ساخته نیست.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس پایه‌ای برای پیشرفت و اقتدار کشور شد، ادامه داد: دشمن دنبال این است که دفاع مقدس را زیر سؤال ببرد و این طور به ملت ما تفهیم کند که راه نجات کشور در وصل شدن به غرب است.

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه وسیله‌ها و ابزارها عوض شده‌اند و باید مواظب دشمنانی که با چهره‌های جدید وارد می‎شوند، باشیم، گفت: باید مراقب باشیم فریب ظاهرسازی و هجمه رسانه‌ای دشمن را نخوریم.

جوانان را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کنیم

در ادامه این مراسم فلاحوند، جانشین فرمانده لشکر ۸۴ خرم‌آباد نیز در سخنانی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب نگه داشتن یاد شهدا کمتر از جهاد و شهادت نیست، اظهار کرد: سال ۵۹ نظام عراق جنگ همه جانبه علیه نظام نوپا جمهوری اسلامی راه انداخت که در آن زمان امام خمینی(ره) به‌عنوان فرمانده عالی جنگ با رهبری حکیمانه و پیامبرگونه و تدابیر خاصش جنگ را اداره کرد، که یکی از این اقدامات تشکیل نیروهای مردمی بسیج بود و الان شاهد ایجاد آن در عراق و سوریه هستیم که همین باعث شد مبارزه جانانه‌ای با نیروهای داعشی در منطقه انجام و آنها را شکست دهیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌ ویژه هفته دفاع مقدس در تمام دستگاه‌ و پایگاه‌های بسیج و پادگان‌های نظامی و بیان اینکه وظیفه ماست به تبیین رشادت‌های رزمندگان بپردازیم و جوانان را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کنیم، اظهار کرد: استقلالی که الان داریم به همت و برکت سلحشوری جوانانی است که جان را در طبق اخلاص گذاشتند و باعث شد استقلالی به این شکل داشته باشیم.

فلاحوند با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و صیاد شیرازی افزود: دشمن نتوانست با جنگ سخت کاری از پیش ببرد، لذا به جنگ ترکیبی و شناختی روی آورد که قطعاً در این جنگ نیز با شکست مواجه خواهد شد.

وی گفت: به برکت هفته دفاع مقدس و رشادت هم‌رزمان در نیروهای مسلح یک‌سری دستاوردها داشتیم که دستیابی به خط تولید جت، تولید موشک بالستیک، تجهیز بالگرد هوادریای سپاه به مین‌های دریایی و... بخشی از  دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که به مرحله اجرا درآمده است.

جانشین فرمانده لشکر ۸۴ خرم‌آباد تأکید کرد: نیروهای مسلح این اطمینان خاطر را به شما می‌دهند که با چشمان باز مرزها را رصد و امنیت در کشور را حکمفرما می‎کنند و اجازه تعرض به دشمنان قسم‌خورده را نخواهند داد.

انتهای پیام
captcha