سومین جلسه دوره آموزشی قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان آغاز شد + عکس
کد خبر: 4165968
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
در شورای عالی قرآن

سومین جلسه دوره آموزشی قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان آغاز شد + عکس

سومین نوبتِ دوره آموزش عالی قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان، از صبح امروز در شورای عالی قرآن آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی قرآن، سومین نوبتِ دوره آموزش عالی قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان، موسوم به تیم ملی قاریان سطح ب جمهوری اسلامی ایران، از صبح امروز چهارشنبه ٨ شهریورماه، در محل شورای عالی قرآن آغاز شد.

در طلیعه این دوره، محمدتقی میرزاجانی، معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن ضمن تشکر از حمیدرضا مستفید، غلامرضا شاه‌میوه، عباس امام‌جمعه، احمد ابوالقاسمی، محمود لطفی‌نیا و سعید رحمانی که راهبری حوزه فنی قرائت را در این دوره عالی عهده‌دار هستند، گفت: اقراء تخصصی کل قرآن، یکی از برنامه‌های مؤثری است که از امروز با اشراف استاد مستفید شروع خواهد شد که امیدواریم قاریان عزیز، بهره‌برداری لازم را از آن ببرند.

وی از پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان، در شکل‌گیری این حرکت مؤثر قرآنی تشکر کرد.

در ادامه، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزاری چنین دوره‌هایی را فرصت بی‌نظیری برای قاریان ممتاز دانست و گفت: جای این دوره با این تراز و کیفیتی که برگزار می‌شود، خالی بود.

مجیدی‌مهر، قراء نسل جوان کشور را نسلی دانست که میراث‌دار تجربیات ذی قیمت اساتید و پیشکسوتان خود هستند و با مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند می‌بایست هم در زمینه قرائت و هم در زمینه‌های اجتماعی با تمام توان رو به جلو حرکت کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، چشم‌انداز قرائت قرآن کشورمان را با وجود قاریان خوش‌خوان و متخلقی که تعدادی از آنان در این دوره عضویت دارند، درخشان و امیدبخش ارزیابی کرد.

براساس این گزارش، دوره آموزش عالی، یک نوبت در ماه و در هر نوبت به مدت دو تا سه شبانه روز برگزار می‌شود. تکالیفی هم برای اعضا در فواصل بین دوره‌ها در نظر گرفته می‌شود.

اجرای تلاوت به همراه بیان شرح و توضیح آیات و تبیین برنامه فنی تلاوت توسط قاری، نقد و تحلیل و کارشناسی تلاوت‌ها توسط اساتید ارزیاب، طرح مسائل تخصصی دانشی و مهارتی تلاوت، اقراء تخصصی کل قرآن، آشنایی با مباحث اخلاق حرفه‌ای و اخلاق اسلامی و … در دستور کار این دوره سه ساله قرار دارد.

اعضای تیم ملی قاریان سطح ب جمهوری اسلامی ایران که از نظر سنی، دارای سن حدود ٣٠ سال و کمتر از آن هستند، شامل امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مسعود موحدی‌راد از خراسان رضوی، علیرضا عتیق‌زاده از زنجان، سیدمحمد حسینی‌پور از سمنان، سیدصادق مسلمی از مازندران، علی کبیری از مازندران، مهدی کهکشان از اصفهان، سیدطه حسینی از بوشهر، یونس شاهمرادی از تهران، امیرحسین انواری از یزد، سیدپارسا انگشتان از مازندران و سیدمحمدمهدی شیخ‌الاسلامی از همدان است.

دوره آموزش عالی قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان، از سوی شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha