کارگاه‌های آمادگی مسابقات قرآن اوقاف برگزار شود
کد خبر: 4161808
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

کارگاه‌های آمادگی مسابقات قرآن اوقاف برگزار شود

شرکت‌کننده رشته حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم گفت: برگزاری کلاس‌های آمادگی پیش از مسابقات قرآن می‌تواند اقشار مختلفی را در فضای مسابقات قرآن درگیر کند و امیدواریم این اتفاق با حضور اساتید شاخص و پیشکسوتان قرآنی در دوره‌های بعدی مسابقات قرآن اوقاف رقم بخورد.

محمدابراهیم صافی، شرکت‌کننده رشته حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قممحمدابراهیم صافی، شرکت‌کننده رشته حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه برای سومین‌بار در این دوره از مسابقات قرآن حضور پیدا کردم، بیان کرد: سطح مسابقات قرآن اوقاف هرسال افزایش پیدا می‌کند و امسال هم نسبت به سال‌های گذشته از سطح کیفی و کمی مناسبی برخوردار بود.

وی افزود: در چند دوره گذشته، مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته حفظ 20 جزء به‌صورت قرنطینه اجرا می‌شد و از تمام شرکت‌کنندگان سؤال واحد پرسیده می‌شد و میزان شفافیت رتبه‌های متسابقین مشهود بود، امیدواریم در سال‌های بعد شاهد چنین اتفاقی باشیم.

صافی با اشاره به سطح کیفی بالای متسابقین در این دوره از مسابقات قرآن اظهار کرد: مراحل و پروسه ثبت نام امسال مسابقات قرآن بسیار خوب و آسان بود و بسیاری از حافظان قوی و توانمند امکان حضور در این دوره را داشتند.

وی بیان کرد: پرسش‌های مفهومی از قرآن کریم در مسابقات قرآن اوقاف برای کلیه شرکت‌کنندگان به این منزله است که یادگیری قرآن بدون درک مفاهیم و عمل به آن کار پسندیده‌ای نیست بنابراین شرکت و حضور در مسابقات قرآن سبب تقویت حفظ و تثبیت محفوظات می‌شود.

صافی تصریح کرد: شرکت در مسابقات قرآن اصل است و اگر نباشد انگیزه حافظ قرآن کریم برای ادامه دادن کاهش پیدا می‌کند، رتبه‌ها و جوایز امری فرعی تلقی شده و نباید آن را هدف اصلی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: به میزانی که مراحل مسابقات قرآن افزایش پیدا کند، شرکت‌کننده‌های بیشتری هم درگیر آن می‌شوند به‌ظورمثال مسابقات قرآن اوقاف می‌تواند در ابتدا در مرحله ناحیه‌ای برگزار شود و سپس وارد مرحله شهرستانی شود.

صافی گفت: برگزاری کلاس‌های آمادگی پیش از مسابقات قرآن می‌تواند اقشار مختلفی را در فضای مسابقات قرآن درگیر کند و امیدواریم این اتفاق با حضور اساتید شاخص و پیشکسوتان قرآنی در دوره‌های بعدی مسابقات قرآن اوقاف رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha