تشویق جوانان به انس با قرآن نیازمند زیرساخت‌های دقیق است
کد خبر: 4161424
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
داور مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم:

تشویق جوانان به انس با قرآن نیازمند زیرساخت‌های دقیق است

داور بخش تجوید مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خصوص تشویق جوانان به قرآن، گفت: این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی‌ و زیرساخت‌های دقیق و حساب شده است، کودکان و نوجوانان باید از ابتدا به شکل‌های مختلف و در مدارس و مساجد با مسیر قرآن آشنا شوند.

مسابقات قرآن اوقاف نسبت به سایر مسابقات از سطح بالاتری برخوردار است

مرضیه دیانی، داور بخش تجوید مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: بنده از استان تهران برای داوری در این مسابقات در قم حاضر شدم و تقریباً از سال 74 داوری مسابقات مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی را در دستگاه‌های مختلف انجام داده و توفیق خدمت به قرآن را داشته‌ام.

وی درخصوص مسابقات قرآن اوقاف تصریح کرد: تقریباً تمام افرادی که در مسابقات قرآن اوقاف شرکت می‌کنند از یک سطح نزدیک به هم برخوردار هستند و هدف آنها حفظ و انس با قرآن است، اما در مسابقات دستگاه‌های دیگر که شرکت‌کنندگان از کارکنان و خانواده‌های آن ارگان هستند و به طور تخصصی فعالیت قرآنی انجام نمی‌دهند، شاهد حضور افراد با سطوح مختلف و پایین‌تر هستیم.

دیانی ادامه داد: متسابقین مسابقات اوقاف دوره‌های مختلف قرآنی را پشت سر گذاشتند و زیر نظر اساتید و در کلاس‌های قرآن فعالیت می‌کنند، درنتیجه این افراد در تمام رشته‌ها قوی هستند، به همین دلیل سطح این مسابقات بسیار بالا است و امیدوار هستیم شرکت‌کنندگان مرحله استانی در مراحل کشوری حائز رتبه شوند.

داور مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن تأثیرات مثبت در ترویج انس با قرآن دارد، گفت: در حال حاضر در زمینه‌های قرآنی در بخش بانوان شاهد عملکرد ضعیفی هستیم؛ بانوان حافظ و قاری قرآن باید با شرکت در محافل، بیشتر به مردم شناسانده شوند و مردم تلاوت‌های قوی آنها را در تمام رشته‌ها بشنوند، مسابقات یک راه برای ورود به این عرصه مقدس و نیز آشنایی با متخصصان و یادگیری از آنهاست، بنابراین مهم است که برای شرکت‌کنندگان کلاس‌ها و کارگاه‌هایی برگزار شود تا بعد از مسابقات رها نشوند.

دیانی در خصوص راه‌های تشویق جوانان به قرآن گفت: این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی‌ و زیرساخت‌های دقیق و حساب شده است، کشور ما درگیر تهاجمات فرهنگی در تمام زمینه‌ها اعم از حجاب، نماز و قرآن است، بنابراین این مسائل نیازمند برگزاری کارگروه‌های دقیق با حضور متخصصین و مشورت با کارشناسان این حوزه است تا کودکان و نوجوانان از ابتدا به شکل‌های مختلف و در مدارس و مساجد با این مسیر آشنا شوند، این افراد پس از قدم گذاشتن در مسیر مقدس قرآن راه خود را پیدا می‌کنند و ثابت قدم می‌مانند.

یادآور می‌شود، مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان از 18 مردادماه آغاز شده و تا 20 مردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha