ثبت‌نام ۱۸۷ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های تابستانی آموزش قرآن + صوت
کد خبر: 4154309
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
باقری خبر داد:

ثبت‌نام ۱۸۷ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های تابستانی آموزش قرآن + صوت

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام قریب به ۱۸۷ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های قرآن به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان امسال خبر داد.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی با رشته‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، ورزشی، مهدویت و ...، اظهار کرد: در کشور حدود 30 هزار پایگاه اوقات فراغت برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف فعال است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که افراد انسان‌نما و معاندان به ساحت مقدس قرآن کریم بی‌احترامی می‌کنند و این بی‌احترامی‌ها ناشی از دهشت‌زدگی آنها به ویژه در کشورهای ارویایی از گرایش بسیاری از مردم به اسلام است، اما در کشور ما روز به روز استقبال دانش‌آموزان در مقاطع مختلف کودکان و نوجوان از فعالیت‌های قرآنی بیشتر می‌شود.


فرایند ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی دار‌القرآن‌های آموزش و پرورش + فیلم آموزشی


باقری با تأکید بر اینکه شاهد این ادعا نیز تعداد ثبت‌نامی دانش‌آموزان در سامانه دانش‌آموزی «نورینو» آموزش و پرورش است که به منظور پاسخگویی به سؤالات دینی و مذهبی دانش‌آموزان و همچنین ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی مسابقات و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و قرآنی راه‌اندازی شده است، افزود: مجموعه آمار دانش‌آموزان که در کلاس‌های اوقات فراغت به صورت برخط ثبت‌نام کرده‌اند (با توجه به اینکه عده‌ای نیز امکان دسترسی به اینترنت و سامانه را نداشته‌اند و به صورت حضوری و با مراجعه به این پایگاه‌ها اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند)،  768 هزار دانش‌آموز است.

کد

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اضافه کرد: از مجموع این آمار، 187 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های قرآن ثبت‌نام کرده‌اند و این یعنی بیش از 20 درصد از مجموع آمار ثبت‌نامی، علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی هستند و پس از فعالیت‌های قرآنی قریب به 44 هزار دانش‌آموز (با اختلاف زیاد) علاقه‌مند به غنی‌سازی اوقات فراغت با تقویت پایه درس ریاضی هستند. فراوانی ثبت‌نامی‌ها در رشته‌های روخوانی و سپس حفظ است.

کد

وی با تأکید بر اینکه روی آوردن دانش‌آموزان به کلاس‌های قرآن به ویژه روخوانی و حفظ در ایام اوقافت فراغت وظیفه ما را برای اهتمام و روزآمدی این عرصه بیش از پیش می‌کند، بیان کرد: در حال حاضر حدود 830 مرکز دارالقرآن در سراسر کشور فعال است که در سطوح مختلف روخوانی، روان‌خوانی، صوت و لحن، تجوید و حفظ خدماتی را به صورت تخصصی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: در تابستان امسال، تمام دارالقرآن‌ها به جهت سهولت دسترسی دانش‌آموزان و بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی، برای دانش‌آموزانی که امکان حضور در مراکز دارالقرآن‌ها را به دلیل بُعد مسافت ندارند، طی رایزنی، مدیران دارالقرآن در مدارس مختلف، شعبه و پایگاه راه‌اندازی کردند تا دانش‌آموزان دسترسی راحت‌تر به حضور در کلاس‌های قرآن مدارس همجاور منازلشان داشته باشند. البته دوره‌های این مدارس با اشراف مراکز دارالقرآن که فعالیت‌های تخصصی قرآنی انجام می‌دهند، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha