4 پیام مهم غدیر
کد خبر: 4153396
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
در نشست «تبیین ابعاد رسانه‌ای و تبلیغی عید غدیر» مطرح شد؛

4 پیام مهم غدیر

مسئول‌دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه یکی از پیام‌های غدیر این است که کمال دین در انتخاب امام و پیشوای جامعه است، گفت: انتخاب پیغمبر(ص) در عید غدیر خم یک انتخاب مهم و با پشتوانه الهی بود و این انتخاب باعث شد که دین کامل شود.

حجت‌الاسلام علی درویشی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علی درویشی، مسئول‌دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان شامگاه جمعه، 16 تیرماه در سلسله نشست‌های مجازی سازمان بسیج فضای مجازی لرستان که با موضوع «تبیین ابعاد رسانه‌ای و تبلیغی عید غدیر» ویژه طلاب و فعالان سواد رسانه‌ای لرستان برگزار شد، با اشاره به احادیث و روایاتی درباره عظمت واقعه غدیر گفت: امروز ما به‌عنوان افرادی که در مسیر غدیر حرکت می‎کنیم باید پیام‌های غدیر را بشناسیم و آنها را در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و حکومتی به کار بگیریم.

وی افزود: غدیر برای انتخاب مدیران در تراز جامعه اسلامی معیار و شاخصی همچون امام علی(ع) را به ما معرفی می‌کند، لذا در جامعه اسلامی باید برای انتخاب حاکم، نماینده، مدیر، مسئول معیارهایی را که نبی مکرم اسلام برای انتخاب امام علی(ع) به‌عنوان امام و جانشین و حاکم جامعه اسلامی مدنظر قرار داد، الگوگیری کنیم و انتخاب‎ها براساس این معیارها باشد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه غدیر به ما می‎آموزد که برای اداره کشور در همه ابعاد باید از افراد شایسته، مؤمن، متقی، خوش‌سابقه، خداترس، شجاع، دشمن‌شناس، پرهیزگار، مردمی و امتحان پس داده استفاده کرد، گفت: در وجود امام علی(ع) همه ویژگی‎ها و شاخص‌هایی که برای یک مدیر و حاکم و جانشین لازم است، وجود داشت. پیام دوم غدیر این است که اسلام، دین و معنویت برای گوشه‌ خانه‌ها نیست بلکه برای اجتماع است و سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.

مسئول‌دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه پیام سوم غدیر این است که کمال دین در انتخاب امام و پیشوای جامعه است، ادامه داد: انتخاب پیغمبر(ص) در عید غدیر خم یک انتخاب مهم و با پشتوانه الهی بود و این انتخاب باعث شد که دین کامل شود.

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی به غدیر محتاج هستیم؛ غدیر به ما این پیام را می‎دهد که برای تداوم دین باید پیرو ولایت باشیم، چراکه اگر مردم از ولایت امام علی(ع) دفاع می‎کردند فشارهایی که امروز بر جوامع اسلامی وارد شده است، وارد نمی‎شد پس باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت ما آسیبی نرسد.

درویشی‌ با بیان اینکه تفرقه موجب تضعیف جامعه اسلامی می‎شود و اگر می‎خواهیم که حقیقت ولایت در جامعه ما ساری و جاری باشد باید حول محور ولایت حرکت کنیم، اضافه کرد: مهمترین رکن شایستگی یک مدیر و مسئول اعتماد و اعتقاد به ولایت و ولی ‎فقیه است، چراکه رمز پیروزی ما اتحاد حول محور ولایت است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمن همواره تلاش کرده بین مردم و مسئولان تفرقه بیندازد که برای خنثی کردن این توطئه دشمن باید حول محور ولایت حرکت کنیم، افزود: پیام غدیر این است که اگر می‎خواهید جامعه به پیش برود و دشمنان مأیوس شوند باید حول محور ولایت حرکت کنید.

وی وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را پیام دیگر غدیر بیان کرد و با بیان اینکه بزرگداشت غدیر بزرگداشت اسلام است، گفت: پیغمبر اسلام(ص) در روز غدیر یک مدیر، نمونه و الگوی انسان کامل را به ما معرفی کرده است و می‎طلبد در انتخاب مدیران براساس این شاخص‌ها عمل کنیم و علاوه بر این پیام‌رسان و مروج پیام غدیر نیز باشیم.

انتهای پیام
captcha