مرکز پایش داده‌های مربوط به آب در ارومیه راه‌اندازی شود
کد خبر: 4146771
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

مرکز پایش داده‌های مربوط به آب در ارومیه راه‌اندازی شود

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: برای مدیریت هر چه بهتر بحران آب لازم است مرکز پایش داده‌های مربوط به آب در ارومیه راه‌اندازی شود.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، احمد علیجانپور، رئیس دانشگاه ارومیه 20 خرداد در جلسه مجمع عالی بسیج  ارومیه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان یکی از فرصت‌های برون‌رفت از مشکلات است، طی جلسات برگزار شده معضلات شهرستان ارومیه مورد بررسی قرار گرفته و با ارائه راهکار عملی و اجرایی مصوبات به دستگاه‌های اجرای از طریق فرمانداری ارومیه ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به بحران آب بیان کرد: در حال حاضر حکمرانی آب مهم‌ترین بحث و مشکل در کشور و به طبع آن در استان و ارومیه است که در جهت رفع مشکلات آن باید هم‌افزایی بین ارگان‌های مربوطه به وجود آید.

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: در این جلسات راهکارهای مدیریتی برای استفاده بهینه از مصرف آب مطرح می‌شود و لازم است برای اصلاح الگوی کشت و فرهنگ‌سازی مناسب در مصرف آب در فضای مجازی و صداوسیما اهتمام جدی به وجود آید و نیز  برای مدیریت هرچه بهتر بحران آب لازم است مرکز پایش داده‌های مربوط به آب در ارومیه راه‌اندازی شود.

علیجانپور با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های زلزله‌خیز کشور است عنوان کرد: اولین ایستگاه لرزه‌نگاری باند پایین با هدف پایش زمین‌لرزه‌ای استان و مناطق هموار در آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به بحران آب خاطرنشان کرد: 

کمک فکری و ارائه نظرات تخصصی به مسئولان

فرمانده سپاه ارومیه نیز در این جلسه هدف از برگزاری دومین جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان را  کمک به مسئولان از بعد فکری و نظرات تخصصی برای حل مسائل شهرستان از طریق ارائه راهکارهای علمی و عملی عنوان کرد.

قهرمان عیوضلو ادامه داد: مجمع عالی بسیج با هم‌فکری فرماندار شهرستان ارومیه مسائل و مشکلات اساسی شهرستان را اولویت‌بندی کرده و به‌صورت تخصصی به آن پرداخته می‌شود.

وی دامه داد: اعضای کارگروه‌ها جمعی از کارشناسان دانشگاه‌های و دستگاه‌های اجرایی است و مسائل مربوطه به‌صورت علمی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و طی مصوباتی برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده خواهد شد، و انتظار می‌رود مصوبات ارائه شده تا پایان سال توسط دستگاه اجرایی به‌صورت عملی اجرا شود.

اصلاح الگوی مصرف آب

در ادامه جلسه فرماندار ارومیه اظهار کرد: طی اولین جلسه برگزار شده مجمع عالی شهرستان سه میز تخصصی، حوزه آب، گیاهان دارویی، اقتصاد دانش بنیان مطرح شد و طی این یک سال کار کارشناسی، علمی و تحقیقاتی با تلفیق بین اساتید دانشگاهی و دستگاه‌های متولی انجام شده است.

غلامحسین عماری ادامه داد: تمام مباحث در حوزه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد داده شد در جهت تکمیل جلسه نخست، جلسه دوم مجمع نیز برگزار و مصوبات جلسه برای اجرای شدن به مدیران دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث حکمرانی آب لازم است هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌ها ایجاد شود، بحث اصلاح الگوی کشت و فرهنگ الگوی مصرف بهینه آب و نظارت بر برخی تخلفات در حوزه کشاورزی و مصرف آب مورد اهتمام جهاد کشاورزی قرار گیرد.

 

انتهای پیام
captcha