خدمت بی‌منت به مردم؛ رسالت اصلی مسئولان
کد خبر: 4145140
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

خدمت بی‌منت به مردم؛ رسالت اصلی مسئولان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به خدمت‌گزاری بی‌منت مسئولان به مردم گفت: این مردم از هم استانی و همشهری‌های خود مسئولان هستند لذا با محبت و عشق ورزیدن به یکدیگر می‌توان شرایط کنونی جامعه را بهتر کرد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 10 خرداد در جلسه شورای اداری شهرستان سقز گفت: پارک علم و فناوری، دانش بنیان و مرکز رشد می‌تواند آبروی یک استان باشند و همچنین نقش سازنده ای در اشتغال زایی جوانان دارند.

وی افزود: کار ما در دفتر رهبری نظارت بر برنامه‌های اجرایی است و با توجه به اینکه ما نسبت به کردستان تعصب داریم خواستار پیشرفت و آبادی این استان از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: فرودگاه سقز یکی از مطالبات به حق مردم این شهرستان است که امیدواریم امسال طبق اعتبارات سفر رئیس جمهور این مهم نیز به سرانجام برسد.

وی با اشاره به خدمتگزاری بی‌منت مسئولان به مردم گفت: این مردم از هم استانی و همشهری های خود مسئولان هستند لذا با محبت و دوست داشتن به همدیگر می توان شرایط کنونی جامعه را بهتر کرد.

معدن طلای قلقله سقز؛ از طرح‌های پیشران صنعتی و معدنی کردستان

جعفر توان، فرماندار شهرستان سقز در این نشست اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در 44 سال انقلاب اسلامی خدمات بسیار شایانی را در استان کردستان انجام داده و اکنون ملموس و مشخص است.

وی افزود: در حال حاضر جهاد کشاورزی شهرستان سقز دارای 305 پلاک بوده و در حوزه طرح طوبی(کشت گلخانه ای) جزو  شهرستان های برتر در استان است.

فرماندار سقز، با اشاره به اینکه تمام روستاهای این شهرستان سقز از نعمت گاز رسانی بهره‌مند هستند، بیان کرد: شهرستان سقز دارای 303 روستا است که تعداد 274 روستای آن دارای سکنه و 215 روستای آن دارای 20 هزار خانوار و 162 روستا دارای پوشش شبکه‌ی است.

وی با اشاره به اینکه 230 روستا در شهرستان سقز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند، افزود: آبگیری سد چراغ ویس شهرستان سقز به اتمام رسیده که سرگیری اجرای خطوط انتقال ساحل چپ 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار شهرستان سقز در ادامه معدن طلای قلقله سقز را به عنوان یکی از طرح‌های پیشران صنعتی و معدنی استان عنوان کرد و یادآور شد: با اجرای طرح های مهم و پیشران صنعتی در استان شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود.

وضعیت سرسام آور گرانی باید مدیریت شود

ماموستا محمود ابن الخیاط ،امام جمعه شهرستان سقز، به وضعیت سرسام آور گرانی اشاره و اظهار کرد: در اتفاقات سال گذشته مردم استان به دلیل وضعیت سخت اقتصادی اعتراض کردند و خواستار کاهش نرخ تورم و کاهش قیمت ها شدند به راستی که مردم شهرستان سقز متعهد، مومن، خیرخواه و نجیب زاده هستند و لیاقت بهترین خدمت‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه سرچشمه اتفاقات اخیر گرانی و تورم است، افزود: مسئله تبلیغات سوء هم در این اتفاقات دخیل بوده که جوانان را به سوی اغتشاش می کشاند اما مسائل عمرانی، بیکاری و اقتصادی اصل و اساس این اعتراضات بوده است.

امام جمعه شهرستان سقز، بیان کرد: مردم شهرستان سقز همچون گذشته که ثابت شدند پای نظام و انقلاب ایستاده اند و در این زمینه کوتاهی نکرده‌اند.

بهاری، مدیر اداره کار، رفاه و تأمین اجتماعی شهرستان سقز، به فعالیت دو کاریابی در شهرستان سقز اشاره و اظهار کرد: طبق آمار سال 1400 نرخ بیکاری در شهرستان سقز در رنج سنی 15 سال و بیشتر، 9.6 دهم، 15 سال تا 24 سال 36.5، و  18 سال تا 35 سال 18.6دهم است.

وی در پایان یادآور شد: سهم اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی در حوزه خدمات 48.7 هم، صنعت 28.6 دهم و کشاورزی 22.7 دهم است.

انتهای پیام
captcha