فعالیت بیش از ۵۰۰ تشکل فعال مردم نهاد در سمنان
کد خبر: 4140535
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

فعالیت بیش از ۵۰۰ تشکل فعال مردم نهاد در سمنان

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ تشکل مردم نهاد در استان فعالیت دارند، گفت: سمنان به‌عنوان استان شاخص کشوری در فعالیت‌های مردمی و مشارکت تشکل‌های اجتماعی است.

ارسالی// فعالیت بیش از ۵۰۰ تشکل فعال مردم نهاد در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان، شب گذشته، 22 اردیبهشت در جمع فعالان تشکل‌های مردم نهاد این استان با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان گفت: سمنان به‌عنوان استان شاخص کشوری در فعالیت‌های مردمی و مشارکت تشکل‌های اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای استان، باید استان را به‌عنوان مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی در کشور معرفی کنیم که بر این اساس در استان بیش از ۵۰۰ تشکل مردم نهاد فعالیت دارد که به لحاظ کمی رتبه اول کشور را به نسبت جمعیت داراست.

ریواده با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری استان در پایان برنامه ششم توسعه به ازای هر ۲۰۰۰ نفر یک تشکل مردم نهاد ثبت شده یادآور شد: کسب رتبه اول در شاخص مردمی بودن در جشنواره شهید رجایی در سال ۱۴۰۱ تبلور مشارکت مردمی و حضور تشکل‌های مردم نهاد در کتار دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در سال گذشته استان رتبه دوم را در تحقق شعار سال به خود اختصاص داد که در این راستا توجه به‌ حوزه دانش‌بنیان‌ها باید در دستور کار برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی و به‌ویژه از سوی تشکل‌ها قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری ساختارسازی باید در حوزه دانش‌بنیان از سوی جوانان و تشکل‌ها صورت بگیرد تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم شورای حمایت و توسعه تشکل‌های مردم نهاد استان، فعال شدن و توانمندسازی تشکل‌ها برای رفع مشکلات مردم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزایش سرمایه اجتماعی را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و گفت: عملگرایی دستگاه‌های اجرایی و ایجاد بستر مناسب برای حضور مردم در عرضه‌های مختلف و افزایش مشارکت مردم در نظام مسائل استان است.

انتهای پیام
captcha