وداع با فاطمه کریمی در موزه ملی ایران
کد خبر: 4138707
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

وداع با فاطمه کریمی در موزه ملی ایران

آئین وداع با پیکر فاطمه کریمی مشاور عالی بخش هنر و معماری شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.

وداع با فاطمه کریمی در موزه ملی ایرانبه گزارش ایکنا به نقل از دائره المعارف بزرگ اسلامی؛ آئین تشییع پیکر فاطمه کریمی، مدیر پیشین بخش هنر و معماری و عضو شورای عالی علمی مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی در موزه ملّی ایران برگزار شد.

در این مراسم، احمد مسجدجامعی قائم‌مقام مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، فاطمه کریمی را ستود و گفت: در روزهای بحرانی رشته باستان‌شناسی که گروه‌هایی به‌دنبال حذف آن و ادغامش در رشته تاریخ بودند و می‌گفتند آیا این رشته در دانشگاه‌ها باشد یا نباشد یا اساساً به آن نیاز داریم یا نه؛ بخشی از تاریخ ایران را انکار می‌کردند و تاریخ ایران را به‌هم‌پیوسته نمی‌دانستند، در کنار کسانی چون محمدحسن سمسار تمام‌قد ایستاد و از آن دفاع کرد.

وی گفت: کریمی فارغ‌التحصیل رشته باستان‌شناسی و هنر بود و به‌تمامی هم باستان‌شناس بود و هم هنردان و به هردو عرصه هویت داد.

مسجدجامعی در ادامه گفت: آثار این بانو، چشم‌انداز هنر گذشته و آینده را پیوند داد. او حق مضاعفی بر تاریخ و نگرش ما دارد و نام بلندش در تاریخ و فرهنگ ایران باقی خواهند ماند.

حمیده چوبک، جلیل گلشن، ناصر نوروززاده چگینی، مهرداد ملک‌زاده، جبرئیل نوکنده و علیرضا تابش از دیگر سخنان این مراسم بودند.

در این برنامه، عنایت‌الله مجیدی، علی بهرامیان، محسن موسوی بجنوردی، مریم همایونی افشار، فریبا افتخار، ایران‌ناز کاشیان، لیلا مرادی، صبا مدنی و حمیدرضا محمّدی از مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha