آرامگاه شیخ اجل گلباران شد
کد خبر: 4135657
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

آرامگاه شیخ اجل گلباران شد

در آستانه فرا رسیدن اول اردیبهشت‌ماه، یادروز بزرگداشت شیخ اجل سعدی، آرامگاه این شاعر بزرگ پارسی‌گوی در شیراز گلباران شد.

گلباران آرامگاه سعدی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن اول اردیبهشت‌ماه، یادروز بزرگداشت شیخ اجل سعدی مراسم گلباران آرامگاه این شاعر بزرگ پارسی‌گوی امروز، 31 فروردین‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگ‌وران و ادیبان در شیراز برگزار شد.

برنامه‌های یادروز سعدی در سال جاری از روزهای پایانی فروردین‌ماه جاری آغاز شده و تقریباً تا 15 اردیبهشت‌ماه، روز شیراز ادامه خواهد داشت.

امسال با توجه به اینکه اول اردیبهشت‌ماه مصادف با ایام عید سعید فطر است، برنامه یادروز سعدی که هر ساله در شب بزرگداشت این شاعر بزرگ برگزار می‌شد با چند روز تأخیر در روز 8 اردیبهشت‌ماه در جوار آرامگاه شیخ اجل با حضور وزیر ارشاد برگزار خواهد شد.

حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین اظهار کرد: در بین شعرای بزرگ ایران زمین پس از آنکه به عظمت فردوسی فکر می‌کنیم، به وسعت مولانا می‌اندیشیم و در باریک‌بینی و دقت نظر حافظ تأمل می‌کنیم به قله‌ای در ادبیات فارسی می‌رسیم که پُر از حکمت و عرفان شیخ اجل سعدی شیرازی است.

وی بیان کرد: حکایت‌های سعدی در گلستان و اشعارش در بوستان همه سرشار از مضامین اخلاقی و عرفانی هستند که گویا برای امروز جامعه سروده و گفته شده‌اند. بدون شک این مضامین برای هویت اجتماعی نسل جدید ضروری است.

انتهای پیام
captcha