لزوم رعایت شئونات ماه رمضان در ایام نوروز
کد خبر: 4127737
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

لزوم رعایت شئونات ماه رمضان در ایام نوروز

استاندار خراسان‌جنوبی بر لزوم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: از لحاظ خدمت‌رسانی باید نوروز متفاوتی را برای مسافران و گردشگران در استان رقم بزنیم.

شورای اداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۱ اسفندماه در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در سال جاری اتفاقات تلخ و شیرین متعددی در خراسان جنوبی رخ داد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: سفر ریاست جمهور و هیأت دولت به خراسان جنوبی یکی از مهمترین اتفاقات طی سال ۱۴۰۱ بود که برعکس سفرهای ایام کرونا با دیدارهای مردمی همراه شد.

قناعت با تأکید بر اینکه استقبال مردم از رئیس جمهور بسیار باشکوه بود، افزود: مردم خراسان جنوبی در این زمینه حماسه خلق کردند و حدود ۳۵ هزار نفر در استادیوم آزادی بیرجند جمع شدند و البته حماسه مردم بیرجند را نهبندانی‌ها با استقبال از رئیس جمهور تکمیل کردند.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان جنوبی، جشن پایان گازرسانی به همه مناطق شهری استان، موضوع افت فشار گاز در خراسان جنوبی مانند برخی از مناطق کشور و مدیریت آن از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۱ در استان بود.

قناعت ادامه داد: در ایام افت فشار گاز حتی گاز ادارات دولتی خراسان جنوبی را قطع کردیم تا خانه‌های مردم در سرمای زمستان گرم باقی بماند و با همدلی آن روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم.

وی بیان کرد: اختصاص هشت هزار میلیارد تومان برای انتقال خط گاز زابل به نهبندان و در نهایت سربیشه از اقداماتی است که برای تقویت گاز خراسان جنوبی در سال جاری صورت گرفت و پروژه در حال اجرا است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به وقوع زلزله در بشرویه و طبس در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: خوشبختانه این زلزله‌ها خسارات جانی نداشت.

قناعت با تأکید بر باشکوه برگزار شدن راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن در سال جاری اظهار کرد: برخی از افراد برای اولین بار در این راهپیمایی‌ها حضور یافتند چرا که امنیت برای آنان مهم است.

وی در زمینه سفرهای نوروزی نیز بیان کرد: برای فراهم کردن سفرهای سهل و همراه با آرامش گردشگران به خراسان جنوبی همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید بهترین خدمات را به مردم داشته باشیم، افزود: هیچ دستگاهی نمی‌تواند بگوید که موضوع به ما ارتباطی ندارد و از نظر خدمت رسانی باید نوروز متفاوتی را برای مردم رقم بزنیم.

وی با تأکید بر تأمین اقلام اساسی در آستانه سال نو با همکاری کمیته‌های ذی ربط ادامه داد: مردمی که در علی رغم سختی‌ها پای کار انقلاب بودند شایسته بهترین خدمت رسانی‌ها هستند.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ساماندهی مجتمع‌های بین راهی، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی با همکاری یک کار تیمی در نوروز ۱۴۰۲ باید مد نظر قرار گیرد.

قناعت بر رعایت شئونات اسلامی به واسطه همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: در سال جدید انتظار این است که در رقابت‌های بین  دستگاهی در داخل سازمان‌ها، نهادهای استان رتبه برتر را کسب کنند؛ همانگونه که برخی از ادارات در سال ۱۴۰۱ نیز حائز این رتبه‌ها شدند.

وی یادآور شد: در سال جاری یکی از اتفاقات خوب برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید بود که مدیران را در میدان و در داخل واحدهای تولیدی قرار داد و بر این اساس عدد قابل توجهی از واحدهای تولیدی راکد به رونق بازگشتند.

وی در پایان شورای اداری، یاد استاد غلامحسین یوسفی مشهور به ناقوس که روز گذشته به دیار حق شتافت را گرامیداشت.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی نیز با تأکید بر اینکه در خراسان‌جنوبی مهم‌ترین عامل تصادفات عامل انسانی است، گفت: این عامل با فرهنگ سازی در رسانه‌ها می‌تواند کاهش پیدا کند تا نوروز بانشاطی برای گردشگران رقم بخورد.

وی با بیان اینکه وضعیت تصادفات در استان بحرانی است، اظهار کرد: سفرهای استانی استاندار خراسان‌جنوبی به واسطه ارتباط چهره به چهره با مردم موضوعیت دارد و البته پیگیری مصوبات آن نیز اقدام بعد این سفرها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تأکید استاندار بر این است که در ایام نوروز باید خدمات فوق العاده‌ای را به مردم و گردشگران ارائه کنیم چرا که مردم شایسته بهترین‌ها هستند.

عباس زاده از انتظارات از کمیته‌های ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی، ادامه داد: تداوم کار ما در ستاد اجرایی سفرهای نوروزی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و تا آخرین روز باید بحث اسکان مسافران، ایمنی جاده‌ها را پیگیری کنیم.

وی گفت: بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که این موضوع را باید مد نظر قرار داده و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: برای نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ پایگاه امداد خودرو را در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی مستقر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اسفندماه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۲۶ هزار و ۵۲۰ نفر گردشگر در خراسان جنوبی اقامت داشتند.

شاهوردی با اشاره به فعالیت ۱۴ کمیته ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی تصریح کرد: در این بین کمیته‌های حمل و نقل، کمیته امداد و نجات و کمیته تنظیم بازار از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که در شهرستان‌های مقصد گردشگری میزان سوخت‌گیری از کارت‌های شخصی برای ماشین‌های پلاک غیربومی و در حقیقت مسافران افزایش پیدا کند.

شاهوردی با اشاره به نظارت بر مجتمع‌های بین راهی، گفت: در چهار روز برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری حدود ۴۲۰ میلیون فروش صنایع دستی و ۹ تفاهم نامه داشتیم.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰ نقطه حادثه خیر جدید در خراسان جنوبی، یادآور شد: راه اندازی کمپ‌ها و سیاه چادرها در ورودی شهرها میزان تصادفات را کاهش می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha