سند تحول دولت با نوآوری فرهنگی محقق می‌شود
کد خبر: 4126156
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

سند تحول دولت با نوآوری فرهنگی محقق می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه سند تحول دولت با نوآوری فرهنگی محقق خواهد شد، گفت: شعار نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری در وزارت علوم مدنظر است.

کلانتری معاون وزیر علوم

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در افتتاح نخستین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) قزوین که امروز، چهاردهم اسفند برگزار شد، گفت: با نگاهی گذرا به تاریخ متوجه می‌شویم که هیچ جامعه‌ای را بدون فرهنگ نمی‌توان یافت.

وی ادامه داد: در دوره اخیر با گسترش فناوری‌ها و افزایش ارتباطات سیر تحولات و دگرگونی‌ها شدت بیشتری یافته است، اگر نتوانیم خود را با این تحولات همراه کنیم ناخودآگاه یا مغلوب آن خواهیم شد یا اصالت تاریخی و تمدنی خود را از دست خواهیم داد.

معاون وزیر علوم بیان کرد: دولت سیزدهم در سند تحول خود توجه ویژه‌ای به فرهنگ دارد و مقام معظم رهبری نیز در یک سال اخیر از دولتمردان درباره این سند فرهنگی را مطالبه کرده است لذا براین اساس لازم است برنامه‌های مدونی را برای تحقق سند تحول در نظر داشته باشیم.

وی یادآور شد: شعار نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری در وزارت علوم مد نظر است و در عرصه فرهنگ نیاز به نوآوری فرهنگی داریم، مجموعه‌هایی مانند «حمپا» در این مسیر گام برمی‌دارند تا خلاقیت‌های دانشجویی در عرصه فرهنگی و اجتماعی به منصه ظهور برسد.

کلانتری در پایان یادآور شد: مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور فضایی را فراهم می‌کند که مسائل فرهنگی و اجتماعی روی میز قرار گرفته و برای تمام مراکز فرصتی پیش آید که به حل مسائل و ارائه راهکار منجر شود.

انتهای پیام
captcha