نشست سازمان اسلامی امنیت غذایی درباره کشورهای آفریقایی
کد خبر: 4106945
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

نشست سازمان اسلامی امنیت غذایی درباره کشورهای آفریقایی

سازمان اسلامی امنیت غذایی (IOFS) در نشستی در شهر آستانه قزاقستان موضوع امنیت غذایی در کشورهای آفریقایی را بررسی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آستانه تایمز، سازمان اسلامی امنیت غذایی (IOFS) نشستی را در آستانه با محوریت آفریقا برگزار و در آن، گزارش کار انجام‌شده در سال 2022 را ارائه کرد.

هیئت دیپلماتیک، کارشناسان بیش از 20 کشور و نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی در این مجمع شرکت کردند.

«یرلان بیدوبت» مدیرکل سازمان اسلامی امنیت غذایی از همه کشورهای عضو و سازمان‌های بین‌المللی خواست در اجرای ابتکار امنیت غذایی آفریقا (AFSI) شریک شوند.

وی گفت: IOFS به حمایت از تعهد آفریقا به سیستم غذایی پایدار از طریق پروژه‌ها و برنامه‌های خود ادامه خواهد داد. امیدوارم موفق باشیم و اعتقاد راسخ دارم با حمایت شما تلاش‌های ما مؤثرتر خواهد بود.

شرکت‌کنندگان در این مجمع به جایگاه IOFS به عنوان یک پلتفرم حیاتی برای هماهنگی همه برنامه‌های امنیت غذایی در کشورهای جهان اسلام اشاره کردند. به گفته مهمانان این مجمع، این سازمان نوپا پتانسیل بالایی دارد و به موقع به چالش‌های جهانی فزاینده بحران غذایی در سراسر جهان پاسخ می‌دهد.

به گفته مسعود جارالله المری، رئیس هیئت اجرایی IOFS، هدف این سازمان ارائه تغذیه مناسب، سالم و متعادل و افزایش ظرفیت مربوط به دستیابی به آن با هزینه مناسب و کیفیت مورد نیاز با هدف تحقق توسعه پایدار، ثبات اجتماعی و زندگی شایسته برای همه مردم مسلمان است.

این امر با توجه به شرایط کنونی و بحران‌های مکرر که امنیت غذایی کشورهای جهان به طور عام و کشورهای اسلامی را به طور خاص تهدید می‌کند، به وجود می‌آید و مستلزم تلاش‌های هماهنگ و ظرفیت‌سازی بیشتر برای تقویت سیستم امنیت غذایی است تا بتواند در برابر این چالش‌ها مقاومت کند.

در طول سال، IOFS با دولت‌های آفریقایی و سایر شرکا برای توسعه بخش کشاورزی آفریقا و اجرای برنامه‌های استراتژیک آن همکاری کرده است. IOFS قدردانی خود را از شرکایی که در مکان‌های مختلف به نفع کشورهای عضو آفریقایی با IOFS کار کرده‌اند، ابراز کرد.

انتهای پیام
captcha