بزرگداشت غدیر در راستای تعمیق فلسفه آن باشد
کد خبر: 4070607
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

بزرگداشت غدیر در راستای تعمیق فلسفه آن باشد

مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌شناسی ولایت را ضامن بقای اسلام دانست و با بیان اینکه بزرگداشت غدیر باید در راستای تعمیق فلسفه آن باشد، گفت: دشمن ارزش نهج‌البلاغه را فهمید و تلاش می‌کند جامعه را از نهج‌البلاغه دور کند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع، مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌شناسیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع، مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌شناسی امروز، ۲۲ تیرماه در نشست غدیریه تشکل‌های مذهبی و کنشگران فرهنگی لرستان، اظهار کرد: خداوند متعال ۱۲۴ هزار پیامبر برای مقدمه‌سازی دین کامل اسلام نازل کرده است و هر پیامبر علاوه بر معرفی پیامبر بعد از خود، پیامبر اکرم(ص) را نیز معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) ۲۳ سال شبانه‌روز کار کرد تا مقدمه اکمال دین را بسازد، ادامه داد: ۷۰ روز مانده به رحلت پیامبر اکرم(ص) در غدیر‌ خم امام علی(ع) به‌عنوان ولی، وصی و جانشین بعد از آن حضرت معرفی می‌شود و بیش از ۱۲۰ هزار نفر با وی بیعت می‌کنند.

مهدوی‌ارفع با اشاره به اینکه غدیر بیان‌کننده این مطلب است که خداوند به نبی مکرم اسلام فرموده است اگر ولایت را تبلیغ نکنی تمام زحمات پیامبران کامل نشده است، بیان کرد: ولایت ضامن بقای اسلام است.

مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌شناسی با اشاره به اینکه امروز در برنامه‌ها اصل غدیر را فراموش کردیم و به پیام غدیر توجه نمی‌شود، اظهار کرد: پیام غدیر ایستادن پای ولایت است ولی بعد از رحلت پیامبر(ص) همان کسانی که در غدیر بودند امام علی(ع) را کنار زدند.

وی با اشاره به اینکه نشست‌های دهه ولایت باید در راستای پیام غدیر باشد، ادامه داد: بزرگداشت غدیر باید در راستای فلسفه غدیر باشد چراکه اگر فلسفه یک بزرگداشت کنار گذاشته شود اثر فرهنگی آن کم‌رنگ می‌شود.

مهدوی‌ارفع با تأکید بر اینکه فلسفه غدیر این بود که انسان را از جهالت نجات داد و به ما می‌آموزد اگر می‌خواهیم مسیر پیامبر(ص) را ادامه دهیم باید دنباله‌روی غدیر باشیم، تصریح کرد: در بزرگداشت غدیر اطعام، جشن و مسابقه مورد نیاز است، اما نباید سقف فعالیت‌های فرهنگی عید غدیر در این حد باشد و کارهای فرهنگی در این ایام باید مبتنی بر اندیشه امام علی(ع) باشد.

مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌شناسی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه امروز مهجور است و باید این کتاب به‌عنوان کتاب بیان‌کننده شخصیت امام علی(ع) در ایام غدیر معرفی شود، ادامه داد: امام علی(ع) حکومت را در دست گرفت که اقتصاد را بسازد و ساخت و حاکم مسلمانان شد تا زیرساخت‌های عدالت را بسازد و این کار را نیز انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در بیانی از امام علی(ع) آمده است که مردم آب چشمه‌های گوارا را رها کردند و از چشمه‌های آلوده ارتزاق می‌کنند، اظهار کرد: برای تبلیغ درست غدیر باید فهم درست و عمیق از نهج‌البلاغه داشته باشیم و اگر نهج‌البلاعه به جامعه برگردد تمام مشکلات جامعه برطرف می‌شود کمااینکه اگر ملت ما با نهج‌البلاغه آشنایی داشت به چنین مشکلاتی نمی‌رسیدیم.

مهدوی‌ارفع با تأکید بر اینکه دشمن ارزش نهج‌البلاغه را فهمید و تلاش کرد ما را از نهج‌البلاغه دور کند، ادامه داد: در نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌شناسی تلاش ما آسان‌سازی نهج‌البلاغه و آموزش به دانش‌آموزان است.

مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌شناسی با اشاره به اینکه بهترین راه شناخت و آشنایی با نهج‌البلاغه آن است که این کتاب را فارسی بخوانیم، اضافه کرد: آسان‌ترین ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه مرحوم محمد دشتی است.

انتهای پیام
captcha