برنامه‌های یادروز سعدی در شیراز آغاز شد
کد خبر: 4051438
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

برنامه‌های یادروز سعدی در شیراز آغاز شد

ویژه برنامه‌های یادروز سعدی از شب گذشته با اجرای برنامه «محفل گلستان قرآن» همزمان با شب قدر در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ پارسی‌گوی آغاز شد.

برنامه‌های یادروز سعدی، آرامگاه سعدیبه گزارش ایکنا از فارس، ویژه برنامه‌های یادروز سعدی در شیراز، زادگاه شیخ اجل که بناست به مدت بیش از 10 روز ادامه داشته باشد، از شب گذشته، 31 فروردین با اجرای برنامه «محفل گلستان قرآن» همزمان با شب قدر در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ پارسی‌گوی آغاز شد. این برنامه هم با سخنرانی اساتید دانشگاه و علما درباره سعدی همراه بود و هم طنین نغمه‌های تلاوت آیات وحی در آن به گوش می‌رسید.

طبق اعلام حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بناست که برنامه اصلی این یادروز در شب عید فطر و روز 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شود که شامل برنامه‌هایی نظیر اجرای موسیقی خیابانی، نمایش خیابانی، برگزاری جشنواره تایپوگرافی اشعار سعدی برای تبلیغات شهری شیراز، پویش‌های سعدی‌خوانی با انجمن‌های ادبی و همچنین باشگاه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان فارس و نمایشگاه آثار هنری در سطح استان خواهد بود.

برنامه‌های علمی یادروز سعدی در بازه زمانی اول تا 11 اردیبهشت‌ماه اجرا خواهند شد که در آن اساتیدی چون نصرالله پورجوادی، محمدجعفر جعفری لنگرودی، عبدالعلی دستغیب، میرجلال الدین کزازی، اصغر دادبه، راجندر کمار از دانشگاه دهلی، ناهید نوروزی از دانشگاه بولونیا، محمدرضا امینی، عبدالرضا مدرس‌زاده، سید علی میر فتاح، سید حسین محمودی، کاوه بهبهانی، محمدرضا خالصی، نایب شیرازی و فرح نیازکار پیرامون موضوع‌های مختلف در زندگی و آثار سعدی سخنرانی خواهند کرد.

در هشتم اردیبهشت ماه نیز با حضور اساتید خوشنویسی ایران، همچون یدالله کابلی و محمد حیدری سومین نمایشگاه «محفل انس» به سرپرستی استاد معین‌خواه گشایش خواهد یافت. همچنین گلباران آرامگاه سعدی، گلستان‌خوانی، غزل‌خوانی و انتشار بیست و هشتمین دفتر سعدی‌شناسی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی این ایام اجرا خواهند شد.

انتهای پیام
captcha