لازمه به نتیجه رسیدن طرح‌های فرهنگی، مردمی شدن است
کد خبر: 4040088
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

لازمه به نتیجه رسیدن طرح‌های فرهنگی، مردمی شدن است

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای اجرای طرح «خانواده متعالی» گفت: یک طرح فرهنگی برای به نتیجه رسیدن باید مردمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 12 اسفندماه در نخستین همایش «خانواده متعالی» در این استان که در دانشگاه شیراز برگزار شد، به اهمیت بنیان خانواده در جوامع مختلف اشاره کرد و گفت: توجه به خانواده ذیل ضروریات شورای انقلاب فرهنگی برای تعالی خانواده ایرانی و ذیل سند مهندسی کشور در اولویت قرار دارد.

وی به رونمایی از برش استانی مهندسی فرهنگی در استان فارس اشاره کرد و گفت: این سند در سفر رئیس جمهور به شیراز رونمایی شد که برای آن یک هزار و ۵۰۰ نخبه استان برای آن نظر دادند که این برش ذیل نظارت نماینده ولی فقیه در استان فارس به تصویب رسید.

استوار میمندی با بیان اینکه اولین کلان مسئله در برش نقشه مهندسی فرهنگی فارس توجه به سبک ایرانی - اسلامی در نهاد خانواده است، افزود: طرح خانواده متعالی در سال ۹۹ به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسید و مراحل ۱۰ گانه آن در حال اجراست.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس تاکید کرد: یک طرح فرهنگی برای به نتیجه رسیدن باید مردمی شود و در صدر طرح خانواده متعالی شاهد مواردی مانند توحید و نبوت و آموزه‌های اسلامی هستیم.

وی اضافه کرد: در این طرح به موضوعاتی مانند سن ازدواج، طلاق به عنوان یک آسیب خانوادگی، فرزندآوری، همسرداری، تربیت فرزند، سنت‌های غلط پیش روی ازدواج، فضای مجازی و پیامدهای آن برای خانواده، معیشت و تاثیر آن بر خانواده، صله رحم و مناسبت‌های خانوادگی، تاثیر مواد مخدر و اعتیاد بر خانواده، اخلاق جنسی و اشتغال زنان پرداخته می‌شود.

استوار میمندی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای متزلزل کردن بنیان خانواده در جوامع اسلامی گفت: یکی از کانون‌هایی که هدف حمله دشمن به خصوص در کشورهای اسلامی و مستقلی مانند ایران است، کانون خانواده است، زیرا با هدف قرار دادن خانواده قصد فروپاشی و انحطاط جامعه ما را دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس تأکید کرد: تمام افرادی که در جامعه ما دلشان برای مردم می‌تپد باید به امر حفظ خانواده توجه جدی داشته باشند، زیرا اهتمام در امر خانواده یک ضرورت ملی است.

انتهای پیام
captcha