درخواست بانوی مسلمان هندی برای راه‌اندازی کمپین حجاب
کد خبر: 4039447
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

درخواست بانوی مسلمان هندی برای راه‌اندازی کمپین حجاب

یکی از بانوان مسلمان هندوستان در وبینار «بررسی پرونده مبارزه با حجاب و ظلم به دختران در هند» خواستار راه‌اندازی راهپیمایی یا کمپین با شعار حفظ حجاب در کشورهای مختلف برای حمایت از بانوان محجبه هند شد.

کمپین حجاب

به گزارش ایکنا از قزوین، یکی از بانوان مسلمانان هند در وبینار «بررسی پرونده مبارزه با حجاب و ظلم به دختران در هند» که توسط شبکه فراگیر حجاب و عفاف امروز، ۹ اسفند برگزار شد، گفت: بعد از آزادی هند تا هنگام حکومت گاندی، هند یک کشور سکولار بود یک گروه افراطی به نام «آر.اس.اس» که یک گروه سیاسی ایجاد کردند که الان حکومت هند را به دست گرفتند و یک روش مانند اسرائیل داشته و عقیده دارند هند برای هندوهاست و پادشاهان مسلمان با زور و سلطنت، مردم هند را مسلمان کردند و مسلمانان باید از هند خارج شوند.

وی ادامه داد: گروه «آر.اس.اس» همان‌هایی بودند که گاندی را کشتند و در این سال‌ها نتوانستند روش خود را عملی کنند چون حکومت در دست خاندان گاندی بود؛ الان ۸ سال است که در حال پیاده‌سازی روش خود هستند.

این بانوی مسلمان خاطرنشان کرد: سال‌ها بود که مسلمانان توسط هندوهای افراطی کشته می‌شدند و سروزیر ایالات گُجَرات کاری نمی‌کرد. قطاری بود که از گُجَرات می‌گذشت و یک انفجار در آن رخ داد و گفتند مسلمانان آن را انجام دادند بنابراین به گُجَرات و اطراف آن حمله‌ور شدند و همه را قتل عام کردند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد هندو و ۲۰۰ میلیون مسلمان در هند زندگی می‌کنند، توضیح داد: در شرایط فعلی هم قانون منع حجاب را به راه انداختند و از «کَرناتَکا» شروع کردند؛ در مدارس و اماکن دولتی هند هیچ لباس خاصی نداریم. یکی از اعضای پارلمان کَرناتَکا اعلام کرده در دانشگاه این شهر حجاب را منع کنند و این شورش از آنجا شروع شد. هندوها دستمال نارنجی به صورت چفیه می‌اندازند که گفتند دانشجویان مسلمانان حجاب نپوشند و دانشجویان هندو چفیه نارنجی نیندازند.

این بانو بیان کرد: به تازگی یکی از اعضای «آر.اس.اس» را در کَرناتَکا کشتند و گفتند مسلمانان این قتل را انجام دادند؛ الان اوضاع این ایالت خوب نیست و نمی‌دانیم چه کاری انجام می‌دهند و آنچه درفضای مجازی می‌بینیم با واقعیت متفاوت است.

وی تصریح کرد: خواهران و دختران ما در هند به زحمت حجاب خود را حفظ می‌کنند اگر یک راهپیمایی یا کمپین با شعار حفظ حجاب در کشورهای مختلف ایجاد شود و با خواهران مسلمان در هند همدردی کنند موجب امید خواهد شد.

این بانوی مسلمان اظهار کرد: گسترش حجاب را ابزار مذهبی جلوه ندهیم انسان فطرتاً به حجاب نیاز و گرایش دارد و آنانی که هندو هستند قبل از ورود به معبد باید حجاب را رعایت کنند.

وی مطرح کرد: بازخوردی از تجمع در حمایت از زنان محجبه هندی ندیدیم؛ اگر تجمع در تهران بود انعکاس بهتر داشت و در این میان رسانه نقش مهمی دارد.

انتهای پیام
captcha