استقبال از شهید گمنام در زندان‌ ارومیه
کد خبر: 4038027
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

استقبال از شهید گمنام در زندان‌ ارومیه

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام در زندان ارومیه برگزار و در نهایت پیکر مطهر این شهید گرانقدر برای تشییع به شمال استان فرستاده شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 2 اسفند در آیین استقبلال و تشییع پیکر پاک شهید گمنام در زندان مرکزی ارومیه اظهار کرد: این یک حرکت بی‌نظیری است که آن را می‌توان به‌عنوان یک برنامه تربیتی، فرهنگی و اصلاحی شاخص زندان‌بانی دانست و در حکومت اسلامی نگاه به مقوله زندانی مبتنی بر اعتقادات اسلامی و توجه به اصلاح و تربیت، با استفاده از ابزارهای تاثیرگذار است و این حرکت زیبا و پسندیده که امروز ما شاهد آن بودیم می‌تواند تاثیر معنوی زیادی در اصلاح و بازپروری مددجویان داشته باشد.

وی افزود: ما تاسف می‌خوریم که نام این شهید بزرگوار را نمی‌دانیم ولی مقام معظم رهبری در پیامی که به مناسبت بازگشت شهدای غواص صادر فرمودند، از آن‌ها به‌عنوان گمنام در میان خاکیان و معروف در میان افلاکیان نام بردند، که به حق نیز چنین است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این شهید بزرگوار و هم‌رزمانش برای دفاع از ارزش‌های اسلامی، گرانبهاترین دارایی خود گذشتند که همانا جان، خون و هستی خودشان است، این ایثارگران برای دفاع از اسلام، برای پاسداری از این مرز و بوم و دفاع از ناموس آحاد ملت و حاکمیت نظم و قانون و احکام اسلامی جان‌فشانی کردند، امروز عزت‌، استقلال‌، شرف و حیثیت‌مان را مدیون خون شهدا هستیم و به برکت این ایثارگری‌ها است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این جایگاه رفیع، نه تنها در منطقه بلکه در عرصه بین‌الملل رسیده است.

وی ادامه داد: ما باید قدردان این فرهنگ و نعمت باشیم، فرهنگی که ریشه در نهضت عاشورا و شهادت دارد و نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده تا به این جوانان و این زمان برسد، باید حافظ و قدردان این نهضت و غیرت بود.

عتباتی بیان کرد: باید فرصت را مغتنم شمرد و در حضور روح این شهید بزرگوار بین خود و خدای خود پیمان ببندیم و به خود قول بدهیم و از روح قدسی این شهید عزیز استمداد بجوییم که خداوند به همه ما کمک کند تا بر اساس معیارها و اصولی که اقتضای یک جامعه اسلامی است حرکت کنیم و به سمت یک زندگی سالم و به دور از هرگونه ناهنجاری و کج‌روی قدم برداریم.

وی گفت: همه باید خود را خانواده این شهید بزرگوار فرض کنند و نگذارند که در غربت ظاهری باشد و با روح شهدا، حاج قاسم عزیز و این شهید بزرگوار پیمان ببندند که دیگر خطا، لغزش و بزهکاری تکرار نشوند و به یاد داشته باشند که به برکت این خون‌های پاک و جان‌فشانی‌ها است که ما شاهد ارتقا و پیشرفت روزافزون نظام و حاکمیت و انقلاب هستیم و نباید طوری عمل کرد که شرمنده شهدا و خانواده‌ آن‌ها شد و همه باید رهروان واقعی مسیر شهدا باشیم.

عتباتی عنوان کرد: به درخواست زندانیان، پیکر مطهر شهید گمنام بر روی دوش زندانیان در همه بندهای زندان ارومیه به گردش درآمد و زندانیان استقبال باشکوهی از شهید گمنام کرده و در نهایت پیکر مطهر این شهید گرانقدر جهت اجرای مراسم مشابه به شمال استان روانه شد.

وی افزود: به یمن حضور این شهید گمنام و نیز برکت پرچم مقدس حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) با مرخصی زندانیان واجد شرایط از دوم اسفند تا روز مبعث رسول اکرم(ص) دهم اسفند موافقت و همچنین دستور آزادی تعداد 25 نفر از زندانیان غیر عمد و مالی نیز با کمک خیرین نیکوکار صادر شد.

انتهای پیام
captcha