بزرگداشت زنده‌یاد «یدالله ثمره» برگزار می‌شود
کد خبر: 4037649
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کرمان

بزرگداشت زنده‌یاد «یدالله ثمره» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد یدالله ثمره از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کرمان سه‌شنبه سوم اسفندماه و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بزرگداشت یدالله ثمره

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی ارشاد کرمان، دومین نشست از سلسله نشست‌های علمی ـ تخصصی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کرمان، مراسم بزرگداشت زنده یاد «یدالله ثمره»، سه‌شنبه سوم اسفندماه ساعت ۱۸ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور علی اشرف‌صادقی، ایران کلباسی، شهین نعمت‌زاده، محمود بی‌جن‌خان، امید طبیب‌زاده و علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت مستقیم از طریق لینک مراسم بزرگداشت به آدرس https://www.skyroom.online/ch/kermanit/conference2 در این جلسله شرکت کنند.

یدالله ثمره(متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۱۱ کرمان – درگذشت سوم اسفند ۱۳۹۷) از برجسته‌ترین زبانشناسان ایرانی، استاد بازنشسته دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و اولین رئیس انجمن زبانشناسی ایران بود و در حوزه آواشناسی و واج‌شناسی تخصص داشت.

وی چندین کتاب در زمینه آموزش زبان فارسی تألیف کرد. یکی از برجسته‌ترین آثار او، کتاب آواشناسی زبان فارسی: آواها و ساخت آوائی هجا است که توسط مرکز نشر دانشگاهی به چاپ رسیده است.

استاد اندیشمند و برجسته‌ای که دکتری زبان و ادبیات فارسی خود را در سال ۱۳۴۰ از دانشگاه تهران و دکتری زبان‌شناسی عمومی با تخصص آواشناسی و واج‌شناسی را در سال ۱۹۶۸ میلادی از دانشگاه لندن اخذ کرد.

عضویت دائمی انجمن آواشناسی بین‌المللی IPA و تلاش در جهت بنیان‌گذاری آزمایشگاه زبان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همراه با تألیف بسیار ارزنده و متعدد در عرصه آواشناسی و واج‌شناسی از دیگر خدمات برجسته این دانشمند گرا‌نقدر ایرانی است.

انتهای پیام
captcha