ضرورت راه‌انداری جهاد تبیین در برابر تحریف انقلاب
کد خبر: 4031960
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

ضرورت راه‌انداری جهاد تبیین در برابر تحریف انقلاب

امام‌جمعه خوی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر قرار داریم گفت: جهاد تبیین در این برهه ضرورت دارد و باید در مقابل تحریفات و دروغ‌هایی که بنایشان تحریف انقلاب است ایستادگی کرد.

حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، ۸ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در آستانه ماه رجب قرار داریم پیامبر(ص) می‌فرماید: «کسى كه یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌‌شود و غضب الهى از او دور  شده و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود».

وی افزود: در آستانه دهه فجر قرار داریم و جهاد تبیین در این برهه ضرورت دارد و باید در مقابل تحریفات و دروغ‌هایی که بنایشان تحریف انقلاب است ایستادگی کرد.  تحریف به فرموده رهبری معظم خطرش از تحریم بیشتر است و باید خود و ملت ایران را با آگاهی و بصیرت بیشتر در مقابل این توطئه تجهیز کنیم. 

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی ادامه داد: دشمنان در خصوص انقلاب اسلامی ایران بیش از همه جنبش‌ها، نهضت‌ها و انقلابی‌های مردمی هراسناک شده و به‌همین دلیل، همواره تلاش دارد تا واقعیت انقلابی را که از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با خون ۶۶۰۰ شهید به‌ثمر نشست، به‌شیوه دیگری بازنمایی کند و برای جا انداختن این تحریف بزرگ، موج‌سواری بر برخی مشکلات اقتصادی جامعه امروز ایران را دستاویز اصلی خود قرار داده است.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: دشمن چون می‌بیند نمی‌تواند این انقلاب را منحرف کنند راه باقی‌مانده را در این می‌بیند که حقایق آن را تحریف کرده و از این رو در جریان‌سازی تحریف تلاش می‌کند تا با استفاده از مشکلات اقتصادی امروز کشور، این گزاره را در ذهن مردم به‌ویژه نسل جدید نهادینه کند که شرایط کشور در روزگار پهلوی‌ها گُل و بلبل بود و امروزه چون مشکلات مختلفی داریم صرف‌نظر از چرایی و ریشه‌های این مشکلات- پس، قبل از انقلاب شرایط عالی بود و مردم قدر ندانستند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «امروز برخی سعى می‌کنند چهره‌ خبیث‌ترین و سیاه‌روترین حکام تاریخ اواخر این ملت را به‌شکلى آرایش کنند، تا مردم نفهمند که با این انقلاب چه کردند».

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: حمله همه‌جانبه ائتلاف سعودی اماراتی آمریکایی به یمن یک کار ضدبشریت است که باید مجامع بین‌المللی آن را محکوم کنند. اقدام به‌قتل‌عام مردم بی‌گناه و غیر نظامیان در مناطق مختلف یمن از جمله صعده، صنعا و حدیده نمود، شدت این حملات به‌حدی بود که فقط در یک مورد آن بیش از نود کشته و یکصد و پنجاه مجروح برجای گذاشت و اکنون با ادامه جنگ در یمن و حملات شبانه‌روزی گسترده ائتلاف شر علیه مسلمانان به‌مصداق حدیث نبوی:« هر کس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌کند و می‌گوید:«ای مسلمانان به‌فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست».

امام‌جمعه خوی اضافه کرد: بر هر مسلمانی واجب است تا به‌جهت یاری مردم یمن و رساندن صدای مظلومیت آن‌ها به‌دیگر انسان‌ها، هر اقدام شایسته‌ای که در توان دارد انجام دهد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با اشاره به آمار تلفات و ویرانی حاصل از جنگ یمن اظهار کرد: ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیر نظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته‌شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند. در این حملات ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندرگاه، ۳۱۲ نیروگاه تولید برق، ۵۵۸ شبکه مخابراتی، ۲۵۴۲ مخزن و ایستگاه آب، ۱۹۹۴ تاسیسات دولتی و ۵۷۴۹ راه و پل هدف قرار گرفته شده و متجاوزان آمریکایی و سعودی همچنین ۳۹۸ کارخانه، ۳۶۵ تانکر سوخت، ۱۱ هزار و ۵۴۹ موسسه تجاری، ۴۷۷ مرغداری و دامداری، ۸۴۸۳ وسیله حمل و نقل و ۴۷۶ قایق ماهیگیری را هدف قرار دادند.

وی بیان کرد: تجهیزات جنگی متجاوزان ۹۴۶ انبار مواد غذایی، ۴۰۵ پمپ بنزین، ۶۸۹ بازار و ۸۸۴ کامیون مواد غذایی را بمباران و ۵۷۹ هزار و ۹۵۴ منزل، ۱۸۰ دانشگاه، ۱۴۷۸ مسجد، ۳۷۱ موسسه گردشگری و ۳۹۲ بیمارستان و مراکز درمانی و بهداشتی را ویران و ۱۱۲۸ مدرسه و مرکز آموزشی، ۸۳۲۶ مزرعه، ۱۳۶ مرکز ورزشی، ۲۵۰ مکان باستانی و ۵۰ مرکز رسانه‌ای را ویران کرده‌اند. 

امام‌جمعه خوی در پایان گفت: هدف ائتلاف سعودی از این جنایات انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پیاپی خود در یمن و تحت فشار قرار دادن انصارالله است که این رویا است برای متجاوزان به‌یمن تبدیل به‌کابوس خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha