حاشیه‌نشینان لرستانی تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می‌گیرند
کد خبر: 4019269
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

حاشیه‌نشینان لرستانی تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می‌گیرند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به پرداخت هزینه‌های ناباروری، گفت: حاشیه‌نشینان تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می‌گیرند.

شاهدخت فتحی بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، شاهدخت فتحی‌بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستان، سه‌شنبه، ۱۶ مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجباری شدن نسخه‌نویسی الکترونیک از اول دی‌‌ماه،  اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون تعداد ۵۸۸ هزار نسخه الکترونیکی در لرستان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد نسخ بیمه‌ سلامت در لرستان به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شوند، افزود: از ابتدای دی نسخه کاغذی صادر نمی‌شود و اگر نسخه به‌صورت کاعذی تجویز شود، بیمه سلامت تعهدی به پرداخت ندارد.

فتحی‌بیرانوند با اشاره به اینکه مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی به بیمه سلامت به شرط الکترونیکی بودن پرداخت می‌شود، ادامه داد: در عصر تکنولوژی هستیم و بسیاری از فعالیت‌ها به سمت تکنولوژی رفته است کمااینکه سرعت تبادل اطلاعات در پیشرفت کشور مهم و از شاخصه‌های توسعه به‌شمار می‌رود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با تأکید بر اینکه الکترونیکی شدن فعالیت‌های بیمه سلامت از موضوعاتی بود که باعث شد تهدید کرونا به فرصت تبدیل شود، اظهار کرد: طرح نسخه‌پیچی الکترونیکی اقدامات ارزشمندی بود که در راستای کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از فسادهای احتمالی و سرعت تبادل اطلاعات اجرایی شد.

وی در خصوص اقدامات تشویقی در راستای اجرای طرح نسخه‌پیچی الکترونیکی، گفت: الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی موجب پرداخت به موقع مطالبات شد کمااینکه در حال حاضر مطالبات آبان‌ماه پرداخت شده است.

فتحی‌بیرانوند در خصوص فرانشیز مددجویان کمیته امداد، گفت: در صورتی که مراجعات آ‌‌نها در قالب نظام ارجاع یا شرایط اورژانسی باشد، ۹۵ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و کمک بزرگی به مددجویان است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری، اظهار کرد: خدمات ناباروری که هزینه‌های بالایی داشت در تعهد بیمه قرار گرفتند و جزئیات آن در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود و زوج‌های نابارور در پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند‌.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینان لرستانی که هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می‌گیرند، اضافه کرد: از کلیه پزشکان عمومی و دارای تخصص داخلی طب اورژانس، اطفال، پزشکی اجتماعی، عفونی و بیهوشی برای پزشک خانواده دعوت به همکاری می‌شود، به‌طوری‌ که تا تعداد یک هزار و 500 نفر از بیمه‌شدگان به آنها متصل می‌شود و ماهانه به ازای هر بیمه شده هفت هزار و 500 تومان به‌عنوان سرانه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha