کسی از تسخیر لاله جاسوسی پشیمان نشده است
کد خبر: 4010685
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
سردار سیف اللهی:

کسی از تسخیر لاله جاسوسی پشیمان نشده است

سردار سیف‌اللهی از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسویی آمریکا، در سمینار «استکبار‌ستیزی در نظم نوین جهانی»، تأکید کرد که دانسجویان از این حرکت پشیمان نشده‌اند.

سردار سیف اللهی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، سردار رضا سیف‌اللهی، از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسویی آمریکا در سمینار «استکبار‌ستیزی در نظم نوین جهانی» که روز گذشته در این پژوهشکده برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه امام کلید واژه «استکبار» را وارد ایدئولوژی سیاسی کردند، گفت: در قانون اساسی ما که آن هم بر آمده از انقلاب امام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است اصل 152 را در سیاست خارجی داریم که باید بر اساس آن عمل کنیم. افزود: آنچه که نظم نوین جهانی را سوراخ کرد اتحاد جماهیر شوروی نبود؛ بلکه آنچه نظم نوین جهانی را به چالش کشید، انقلاب اسلامی بود. در طول جنگ هشت ساله هم تمام دنیا یک طرف و جمهوری اسلامی ایران یک طرف بود. ما در یک جنگ با عدم آمادگی کامل، پیروزی قاطع به دست آوردیم.

معاون هماهنگ کننده مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چالش های مدیریتی و اقتصادی زیادی هست که باید جای خودش بحث کنیم و نباید مسائل را مخلوط کنیم. اما باید توجه کنیم که دشمن نقاط قوت ما را هدف قرار می دهد. اسرائیل در این منطقه پر التهاب دارای بمب اتمی است و هیچ مشکلی ندارد، اما جمهوری اسلامی ایران که دنبال انرژی صلح آمیز هسته ای است، از نظر آمریکا مشکل دارد. برجام ثابت کرد در خیلی از چیزها خودکفا نیستیم.

وی یادآور شد: آمریکایی که در زمان اوباما با تمام وجود برجام را امضا می کند، رئیس جمهور بعدی آن را بر هم می زند. این ماهیت شناسی استکبار است. این بر عهده کسانی که دنبال برجام رفتند نیست؛ چرا به خودمان مشغول می شویم؟ برجام ثابت کرد در خیلی از چیزها خودکفا نیستیم. اگر رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی را در دستور عمل قرار می دادیم، امروز با توجه به ذخایر استراتژیک و نیروی فعال می توانستیم خودمان را از گرداب وابستگی به نفت نجات بدهیم.

سیف اللهی تأکید کرد: دستاورد تسخیر لانه جاسوسی چه بود؟ کسی پشیمان نشده است. عده ای گفتند تجاوز عراق به ایران در پی تسخیر لانه جاسوسی بوده است. این چه منطقی است؟! امام کسی بود که فروپاشی شوروی را پیش بینی کرد و در واقع اینچنین شخصیت بصیری بود. ایشان تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول دانست. ادبیات امام نسبت به این حرکت یک ادبیات علاقه مندانه است. ثانیا، امام حریّت عجیبی داشت و اگر امام می فرمود شما اشتباه کرده اید ما مخلصانه دست امام را می بوسیدیم.

وی تأکید کرد: بنی صدر می دانست فردا اسناد جاسوسی او از لانه جاسوسی بیرون می آید و بیرون آمد؛ به همین دلیل به ما گفت شما از چریک های فدایی بدتر هستید. کد داشت، رمز داشت و با یک پوشش دیگر حقوق می گرفت. تسخیر لانه جاسوسی در شرایطی بود که تمام نقاط قومی را تحریک کرده بودند که از ایران جدا شوند و در محیط های دانشجویی و دانش آموزی ولوله بود. ما هنوز قانون اساسی هم نداشتیم و می خواستند همان اول پیروزی انقلاب همه چیز را ذبح کنند.

سیف اللهی اظهار کرد: بازرگان تهدید کرده بود که یا اینها را بیرون کنید و یا ما استعفا می دهیم. امام فرمود، شما استعفا بدهید؛ اینها جای خوبی را گرفته اند. او در آستانه استعفا به بازدید لانه جاسوسی آمد و گفت آمریکا اینجا را بمباران می کند و همه را از بین می برد و گفتیم ما آماده شهادت هستیم. یعنی آنها این اتفاق تهدید می دانستند اما امام از این تهدید به عنوان یک فرصت بهره برداری کرد.

وی افزود: اولین دستاورد این حرکت تثبیت انقلاب بود. ثانیا اینکه انسجام ملی که در اثر یاوه گویی هایی گروهک ها آسیب دیده بود را برگرداند. نکته سوم اینکه جهت گیری انقلاب را روشن کرد. آنچه که امام فرمود «انقلابی بزرگتر از انقلاب اول»، گروگان گیری چند نفر نبود. بلکه مسأله این بود که آمریکایی ها شاه را راه داده بودند و ما گفتیم چرا این کار را کرده اید. بعد هم خود ما دانشجویان در اولین سالگرد این اتفاق گفتیم شاه را پس بدهید تا گروگان ها را آزاد کنیم. عضو دانشجویان پیرو خطر امام ادامه داد: امام هم دو روز قبل در اعلامیه ای دستور داده بودند حملات دانشجویان و طلاب علیه آمریکا گسترش پیدا کند. این اعلامیه هم برای ما حجتی بود که از دو ماه قبل روی این پروژه کار می کردیم. اما وقتی این اطلاعیه صادر شد خیال ما را راحت کرد که کار ما در چهارچوب فکری امام می گنجد. نمی توانستیم به آمریکایی که سابقه کودتا در این کشور دارد اعتماد کنیم.

وی تأکید کرد: جهت گیری انقلاب بر اثر این حرکت اصلاح شد، چرا که ما نمی توانستیم به آمریکایی که سابقه کودتا در این کشور دارد اعتماد کنیم. در اثر فشار همین حرکت آمریکا شاه را از کشور خودش بیرون کرد و در مصر هم مُرد. شما با مقررات بین المللی نمی توانستید شاه را برگردانید، اما این فشار آمریکا را مجبور کرد و جهت گیری انقلاب را در مسیر واقعی خودش قرار داد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد. برجام نمونه خوبی بود که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد؛ یک رئیس جمهور امضا می کند و رئیس جمهور دیگر بیرون می رود.

سیف اللهی یادآور شد: ما اگر یک نگاهی به اوضاع اخیر منطقه کنیم. یک مدل آمریکایی افغانستان است که با این همه هزینه و کشتار طالبان را بیرون می کنند و هرچه بود دوباره افغانستان را برای طالبان خالی کردند و دستاورد آن برای مردم افغانستان جنگ و بدبختی بود. نمونه دیگرش عراق است. آنچه می تواند ما را در مسیر درست قرار بدهد اتکای به توانمندی های خودمان است. امام گفت ما باید با دولت ها ارتباط داشته باشیم و با ملت ها کار کنیم امام به این نکته توجه داشت که زمانی که شرایط عوض می شود شما هم باید عوض شوید.

انتهای پیام
captcha