ارزیابی روند مرمت و بازسازی ارگ تاریخی بم
کد خبر: 4006308
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

ارزیابی روند مرمت و بازسازی ارگ تاریخی بم

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بازدید از ارگ بم، گفت: روند مرمت و بازسازی ارگ تاریخی بم به‌عنوان بزرگترین اثر خشتی جهان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری از کرمان مهدی بخشی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در این راستا ضمن بازدید از ارگ تاریخی بم به‌عنوان بزرگترین اثر خشتی جهان که بزرگترین پایگاه میراث جهانی کشور نیز محسوب می‌شود، روند مرمت و بازسازی این اثر به همراه مدیر پایگاه میراث جهانی بم مورد ارزیابی قرار گرفت. در ادامه بازدیدهای بازرس دادستانی کل کشور از نمادهای تاریخ و فرهنگ در شهرستان بم، از دو رشته قنات ثبت شده در فهرست آثار جهانی در این شهرستان نیز بازدید شد.

بخشی ادامه داد: مدیر قنات‌های قاسم‌آباد و اکبر‌آباد بم در جریان این بازدید تأکید داشتند که به منظور اجرای سریعتر طرح‌های پیش‌بینی شده و بهسازی قنات‌های مذکور، بر اساس آنچه که مد نظر یونسکو است و به منظور حمایت از صنعت توریسم، افزایش سفر گردشگران و اشتغالزایی بیشتر نیازمند مساعدت و همکاری دستگاه قضایی هستند. که در همین راستا دادستان بم تأکید کرد ظرف هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه جهت رفع موانع و تسریع در امور مد نظر تشکیل خواهد شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در ادامه این بازدیدها و با توجه به ثبت جهانی شهر بم به عنوان اولین و تنها باغ شهر ثبت جهانی کشور و لزوم جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در نخلستان‌های این شهر که موجب نگرانی سازمان جهانی یونسکو خواهد شد، تصمیماتی اتخاذ شد؛ زیرا تداوم ساخت و سازهای غیرمجاز در نخلستان‌های این شهرستان، منجر به خروج این شهر از حالت باغ شهر و ثبت جهانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha