فریبکاری برگزار‌کنندگان نشست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به روایت استاندار اربیل
کد خبر: 4000964
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

فریبکاری برگزار‌کنندگان نشست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به روایت استاندار اربیل

استاندار اربیل اعلام کرد که برگزارکنندگان نشست عادی‌سازی در اربیل مقامات این منطقه را فریب دادند و باید تحت تعقیب قرار گیرند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فرات نیوز، امید خوشناو فرماندار اربیل امروز سه‌شنبه جزئیات جدیدی در مورد نشست عادی‌سازی روابط بین عراق و اسرائیل در جمعه گذشته اعلام کرد. خوشناو در یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز برگزار شد گفت که جلسه‌ای که جمعه گذشته در اربیل برگزار شد هیچ ارتباطی با دولت محلی ندارد.

وی توضیح داد که سازمان‌دهندگان این نشست، قبلاً درخواستی را به ما ارائه کردند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا آن را رد کردیم و در بار دوم آنها همان درخواست را ارائه و به وزارت کشور ارائه کردند. آنها از این موضوع سوء استفاده و اعلام کردند که این یک کارگاه آموزشی است و آنها آن را در هتلی در اربیل تحت عنوان آزادی و همزیستی در بین انسانها برگزار کردند.

خوشناو تأکید کرد که این نشست، موضوعاتی را خلاف سیاست دولت منطقه‌ای و دولت مرکزی مطرح کرد. وی ادامه داد که تعدادی از شرکت‌کنندگان در گردهمایی می‌گویند که آنها برای مسئله عادی‌سازی به این مراسم نرفته بودند.

استاندار اربیل افزود: برخی احزاب سیاسی از این نشست سوء استفاده کرده و مدعی هستند که این گردهمایی تحت حمایت دولت اربیل برگزار شده است. اما هیچ کس از دولت و مردم کردستان در این گردهمایی شرکت نکردند، حتی هیچ کردی نیز در آن شرکت نکرده است.

وی خاطرنشان کرد که برخی از شرکت‌کنندگان عرب‌های مقیم اربیل بودند، اما اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان از دیگر مناطق عراق بودند که برای شرکت در گردهمایی به این منطقه آمدند و برخی دیگر از خارج از عراق آمده بودند. استاندار اربیل افزود: درست است که آنها در اربیل صحبت کردند، اما دولت فدرال باید آنها را در شهرهای عراق دستگیر کند زیرا آنها در آنجا هستند.

از سوی دیگر مجمع علمای جبل عامل لبنان در بیانیه‌ای تأیید کرد که این نشست شکست خورده است و هیچ ارزش واقعی ندارد. این مجمع از رهبران دولتی و سیاسی که با این اقدام مخالفت کردند تقدیر کرد. این مجمع همچنین از اقدامات دستگاه قضایی عراق که سازشکاران را مجرم اعلام کرده است، تجلیل کرد. 

انتهای پیام
captcha