لرستان همچنان در سیر صعودی پیک پنجم کرونا قرار دارد
کد خبر: 3994342
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
استاندار لرستان:

لرستان همچنان در سیر صعودی پیک پنجم کرونا قرار دارد

استاندار لرستان با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده لرستان همچنان در مرحله صعودی پیک پنجم کرونا قرار دارد، گفت: احتمال افزایش مبتلایان در روزهای آینده وجود دارد.

لرستان همچنان در سیر صعودی پیک پنجم کرونا قرار داردبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که سه‎‏شنبه، نهم شهریور به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و با حضور مسئولان و استانداران سراسر کشور به‎صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: تعداد زیادی از استان‌های کشور در حال عبور از پیک پنجم کرونا بوده و وارد مرحله نزولی آن شده‌اند، اما طبق آمارهای ارائه شده، چندین استان از جمله لرستان و چند استان غربی کشور هنوز در مرحله صعودی پیک هستند.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش مبتلایان در روزهای آینده وجود دارد، اضافه کرد: لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لرستان نسبت به گذشته ضرورت بیشتری پیدا کرده و مردم باید با استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات به کنترل شرایط کنونی و مهار بیماری کمک کنند.

خادمی با یادآوری اینکه پیش‌بینی می‌شود در پاییز امسال با پیک جدیدی از بیماری روبرو شویم که در همین راستا در ستاد استانی مصوب شد تمهیدات لازم برای تهیه امکانات مورد نیاز اندیشیده شود، گفت: افزایش و تجهیز 300 تخت بیمارستانی به ظرفیت استان از طریق ایجاد بیمارستان‌های موقت، به‎عنوان یک راهکار در جلسه امروز مصوب شده که در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان از منابع ملی و استانی برای ایجاد این بیمارستان استفاده کنند.

وی در رابطه با بروز تخلفات احتمالی در حوزه اصناف و سایر مشاغل نیز گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد کرونا وظیفه دارند در موضوع نظارت، کنترل و برخورد قانونی با متخلفان از دستورالعمل‌ها اقدامات لازم را اجرایی کنند و در قالب کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا کار را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار لرستان اظهار کرد: از آنجا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از حقوق مردم است، از هم‎استانی‌ها می‌خواهیم در صورت مشاهده نقض پروتکل‌ها که باعث تضییع حقوق آنها می‌شود، نسبت به اعتراض و تذکر اقدام کرده و حتی موارد اعتراض خود را به مراجع ذیصلاح اعلام کنند.

یادآور می‎شود، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان تا نهم شهریورماه دو هزار و 227 نفر در لرستان بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‎اند و 165 هزار و 173 نفر در لرستان به این ویروس مبتلا شده‎اند و هزار و 344 بیمار کرونایی در مراکز درمانی لرستان تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

انتهای پیام
captcha