انتخابات هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه قرآنی کردستان برگزار شد
کد خبر: 3981350
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

انتخابات هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه قرآنی کردستان برگزار شد

انتخابات هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کردستان با حضور مدیران مؤسسات قرآنی استان و نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز، 10 تیرماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، ۱۰ تیرماه در انتخابات هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان اظهار کرد: ادغام مؤسسات قرآنی موجب می‌شود تا با هم‌افزایی بیشتر بتوانیم هدفمند‌تر و منسجم‌تر فعالیت خود را ادامه دهیم.

وی با تأکید بر انسجام هر چه بیشتر بین مؤسسات قرآنی استان کردستان افزود: این انسجام موجب وفاق، همدلی، یکدلی و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در استان کردستان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه ما در تلاشیم تا بیشتر برنامه‌های قرآنی را برون‌سپاری کنیم، بیان کرد: برون‌سپاری برنامه‌ها موجب پررنگ شدن نقش مردم در این برنامه‌ها و توسعه و گسترش این برنامه‌ها خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید نگاه ویژه‌ای به حاشیه شهرها و نواحی منفصل شهری داشته باشیم، چراکه امکانات رفاهی و فرهنگی کمتری در آن‌ها وجود دارد و می‌طلبد که برنامه فرهنگی بیشتر در این مناطق برگزار شود و اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، سازمان برنامه و بودجه، استاندار کردستان و فرماندار سنندج در این زمینه پای کار هستند.

رستمی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا با مساعدت استاندار کردستان زیر نظر شورای فرهنگ عمومی یک نگاه ویژه‌ای از مؤسسات قرآنی استان داشته باشیم، افزود: اتحادیه مؤسسات قرآن باید برنامه‌محور عمل کند و براساس شرایط مناطق، شهرها، حساسیت ویژه منطقه‌ای و ... برنامه‌ریزی سالانه داشته باشد و به طور زمان‌بندی شده و برنامه‌محور عمل کند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه مؤسسات قرآنی باید قبل از برنامه‌ریزی خود یک نیازسنجی انجام دهد، اعلام کرد: برنامه‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی براساس نیاز مناطق، شهرها و محلات طراحی و تدوین شده و این برنامه‌ها در سطح محلات و مساجد برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اعلام اینکه مؤسسات قرآنی برای دانش‌آموزان برنامه‌های ویژه‌ای طراحی کنند، یادآور شد: مؤسسات و فعالان قرآنی که با کودکان و دانش‌آموزان سروکار دارند، می‌دانند که چقدر جای کار برای کودکان وجود دارد به ویژه در مناطق حاشیه‌ای که امکان رشد آسیب‌های اجتماعی در آن‌ها زیاد است.

انتهای پیام
captcha