بیانیه گام دوم انقلاب؛ آغاز بازطراحی معماری اجتماعی و فرهنگی
کد خبر: 3980341
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

بیانیه گام دوم انقلاب؛ آغاز بازطراحی معماری اجتماعی و فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب آغاز بازطراحی معماری اجتماعی و فرهنگی کشور است، گفت: این امر در واقع سیاست سازمان تبلیغات در دوره مدیریت جدید است.

بیانیه گام دوم انقلاب آغاز بازطراحی معماری اجتماعی و فرهنگی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 6 تیر در نشستی با روحانیان مستقر و طرح هجرت استان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از معماری‌های تمدنی بنیانگذار شجره طیبه انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) ساختارسازی بود که در عنفوان عمر انقلاب اسلامی توسط ایشان اتفاق افتاده است.

وی یکی از شجره‌های طیبه انقلاب را سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: این سازمان ثمرات بسیاری را در عرصه فرهنگ و تبلیغات در کشورمان پایه‌گذاری کرده که در این راستا پس از بیانیه گام دوم انقلاب که به مثابه معماری کلان اجتماعی ایران اسلامی محسوب می‌شود، رسالتی سنگین‌تر نیز دارد چرا که بر اساس نکاتی که در پیام تاریخی تذکر داده شده بود، باید معماری اجتماعی و فرهنگی ما بازطراحی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: سه سیاست عمده در دوره جدید مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی مبنای کار قرار گرفته که اولین آنها مردمی‌سازی تبلیغ است، که در این راستا امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که مردم باید میدان‌دار باشند و حاکمیت باید بستر سازی کند.

عبدالهی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی شبکه گسترده‌ای از مردم را تحت پوشش دارد که مبلغان، مداحان، هیئت‌ها و… در زمره آنان هستند یادآور شد: می‌توان از این ظرفیت برای میدان‌داری مردم در عرضه تبلیغ دینی بهره برد.

به گفته وی اجتماعی‌سازی تبلیغ دومین سیاست جدید سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید مدیریت است که سال‌ها از انزوا در امر دین و تبلیغ آن زجر کشیده‌ایم و حال آنکه امروز حقیقتاً تبلیغ باید میدان‌دار تحولات فرهنگی و اجتماعی ما باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه سومین سیاست جدید سازمان تبلیغات اسلامی توسعه شبکه عقلانیت است، متذکر شد: متأسفانه دردهای مزمن مجامع حاکمیتی عدم ارتباط وثیق با صاحبان اندیشه و فکر و غنای کمرنگ طرح‌های تبلیغی و فرهنگی به لحاظ اندیشه‌ورزی است.

انتهای پیام
captcha