تأیید صلاحیت ۹۳درصد داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا در تایباد
کد خبر: 3976304
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶

تأیید صلاحیت ۹۳درصد داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا در تایباد

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات تایباد گفت: برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مرزی ۲۷۸ نفر در روستا‌ها و ۸۳ نفر در حوزه شهری ثبت‌نام کردند که ۹۳ درصد این افراد تأیید صلاحیت شده‌اند.

تایید صلاحیت 93 درصد داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا در تایبادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تعداد 278 کاندیدایی که در انتخابات شورای اسلامی روستاها در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند، تعداد 6 نفر زن در بخش مرکزی و پنج نفر زن در بخش میان ولایت با آقایان رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به انصراف 11 نفر در حوزه شهری افزود: از تعداد 83 داوطلب شورای اسلامی شهری 11 نفر انصراف داده، 6 نفر رد صلاحیت شده و 66 نفر شامل 42 نماینده در تایباد، 14 داوطلب در مشهدریزه و 10 نفر در کاریز تایید شده‌اند و برای رقابت در انتخابات شوراها آماده هستند.

سیاح بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در راستای جلوگیری از تجمع بیش از حد افراد در شعب اخذ رأی و بهبود کیفیت انتخابات 1400 امسال با پیگیری‌های انجام شده، 16 شعبه به شهرستان افزوده شده که نسبت به انتخابات سال 98 افزایش 24 درصدی را در بردارد.

وی مطرح کرد: در انتخابات پیش‌ رو، 2000  نفر اعم از کمیته‌ها و عوامل اجرایی، مجموع فرآیند اجرایی انتخابات را در 83 شعبه اخذ رای شامل 43 شعبه شهری و 40 شعبه روستایی برعهده دارند.

سیاح اظهار کرد: این خطه مرزی از دو بخش مرکزی و میان ولایت با سه شهر تایباد، مشهدریزه و کاریز و 38 روستا تشکیل شده که در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، 152 کرسی شامل 17 منتخب در حوزه شهری و 135 نفر در حوزه روستایی انتخاب خواهند شد.

وی در ادامه توضیح داد: 195 دستگاه خودرو برای ارائه خدمات بهتر به عوامل اجرایی شعب اخذ رای در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار گرفته است. امسال همچنین استقبال خوب تاکسیرانی را همراه داریم و 100 دستگاه تاکسی با همکاری شهرداری تایباد به این ستاد معرفی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha